اخبار

مرکز نوآوری دانشگاه لرستان با همکاری خانه محیط زیست این دانشگاه، بازدید علمی دانشجویی از تصفیه‌خانه آب و فاضلاب خرم‌آباد را برگزار کرد

۱۴۰۲/۰۲/۱۲

مرکز نوآوری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان با همکاری خانه محیط زیست دانشگاه لرستان، در روز دوشنبه 11 اردیبهشت ماه 1402 برای تعدادی از دانشجویان دانشگاه لرستان اقدام به برگزاری برنامه بازدید علمی از تصفیه‌خانه آب و فاضلاب خرم‌آباد کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر سروش آزادبخت، مدیر مرکز نوآوری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان در این رابطه به خبرنگار ما گفت: «مرکز نوآوری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه در نظر دارد برای دانشجویان و اساتید محترم دانشگاه سلسله بازدیدهای علمی از واحدهای صنعتی و علمی استان لرستان برگزار نماید. در همین راستا روز دوشنبه مورخ 11 اردیبهشت ماه 1402 برای تعدادی از دانشجویان دانشگاه اقدام به برگزاری برنامه بازدید علمی از تصفیه خانه آب و فاضلاب خرم آباد نمود».

دکتر آزادبخت تشریح کرد: «هدف از برگزاری این بازدید آشنایی با فناوری های تولید، بهره‌برداری و تصفیه فاضلاب است. در این بازدید آقای دکتر مرتضی قبادی (عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان) به صورت میدانی دانشجویان را با فرآیندهای مختلف تصفیه فاضلاب (آشغال­گیری، دانه گیری، ته نشینی و...) ، فناوری‌های بکار رفته در فرایند تصفیه مکانیکی، لاگون‌های هوازی، استخرهای متعدل‌سازی و سایر زیرساخت‌های مجموعه تصفیه خانه آشنا نمودند. در فرایند تصفیه فاضلاب شهر خرم‌آباد مراحل تصفیه اولیه و ثانویه انجام می گیرد».

011


۱۴۰۲/۰۲/۱۲ - ۱۳:۴۴
۳۱۰ بازدید