اخبار

فعالان خیریه و نیکوکاری دانشگاه‌های لرستان تجلیل شدند

۱۴۰۲/۰۲/۰۶

با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان از فعالان گروه‌های خیریه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان در قالب «طرح مِهرواره»، تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این آیین، عصر روز چهارشنبه، 6 اردیبهشت‌ماه در سالن اجتماعات پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان استان لرستان برگزار شد.

هدف از اجرای این‌گونه آیین‌ها، تقویت و ترویج هرچه بیشتر فرهنگ فعالیت‌های خیریه و نیکوکاری در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان است.

از دانشگاه لرستان نیز، صندوق نیکوکاری و خیریه امام صادق (ع) تجلیل شد.

این صندوق با مشارکت اعضای هیئت علمی و یاوران علمی دانشگاه لرستان در زمینه یاری‌سانی به دانشجویان کم‌بضاعت یا بی‌بضاعت، فعالیت می‌کند.

فعالان مراکز، گروه‌ها و صندوق‌های نیکوکاری و خیریه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان نیز هر کدام دیدگاه‌های خود را درباره راهکارهای افزایش مشارکت دانشگاهیان و خیرین در فعالیت‌های خیریه و نیکوکاری بیان کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان و دانشگاه لرستان در این آیین در سخنانی گفت: «ترویج فرهنگ کار، تلاش، نیکوکاری و مسئولیت‌پذیری اجتماعی از جمله کارکردهای تربیتی دانشگاه‌هاست».

دکتر حاتمی‌کن‌کبود، تشریح کرد: «گسترش مهارت‌آموزی کاربردی از رسالت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به‌ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای است».

وی توضیح داد: «اگر دانشگاه هرچه بیشتر مهارت را بیاموزد اثرگذاری بسیار پایدارتری برای رشد و پیشرفت جامعه دارد».

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان اظهار داشت: «طرح مهرواره فضایی را ایجاد می‌کند تا مشارکت خیرین و نیکوکاران دانشگاهی گسترش یابد و گفتمان فعالیت نیکوکاری در جامعه تقویت و نهادینه شود».

حجت‌الاسلام و المسلمین حاتمی‌کن‌کبود، خواستار شد با تقویت فعالیت‌های خیرین و نیکوکاران، مشکلات نظام دانشگاهی همچون کمبود سراهای دانشجویی در استان یا کمبود برخی تجهیزات آزمایشگاهی، کاهش یابد و رفع شود.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۲/۰۶ - ۲۲:۴۵
۶۰۴ بازدید