اخبار

وزیر علوم در نشست شورای آموزش عالی استان لرستان: مزیت‌سازی برای پیشرفت کشور از کارکردهای دانشگاه است

۱۴۰۲/۰۲/۰۴

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست شورای آموزش عالی استان لرستان گفت: «یکی از کارکردهای دانشگاه، مزیت‌سازی و ایجاد مزیت‌های جدید برای پیشرفت کشور است».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر محمدعلی زلفی‌گل، عصر روز دوشنبه، 4 اردیبهشت‌ماه در نشست شورای عالی آموزش عالی استان لرستان که با حضور دکتر فرهاد زیویار، استاندار لرستان، معاونان استاندار لرستان و رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد تشریح کرد: « باید به مزیت‌های نسبی استان لرستان توجه بشود؛ اما به این نکته هم باید توجه کرد که یکی از کارکردهای دانشگاه، مزیت‌سازی و ایجاد مزیت‌های جدید برای پیشرفت کشور است».

دکتر زلفی‌گل، تصریح کرد: «دانشگاه ضمن حفظ صیانت از مزیت‌های نسبی، باید تلاش کند مزیت‌های جدید برای پیشرفت جامعه، ایجاد کند.

دانشگاه به جامعه و کشور، قدرت فرازمانی و فرامکانی می‌دهد؛ این موضوع نشان می‌دهد که دانشگاه باید به ایجاد مزیت‌های جدید بیندیشد».

وی افزود: « باعث افتخار است که همه مدیران کلان استان لرستان، خودشان عضو هیئت علمی دانشگاه هستند و این، پیشبرد کارها را برای مدیران دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان، آسان می‌کند».

وزیر علوم ادامه داد: «استاندار لرستان عضو هیئت علمی دانشگاه است و این خودش یک مزیت برای نظام آموزش عالی استان لرستان است».

دکتر محمدعلی زلفی‌گل اظهار داشت: «شاهد هستیم به خاطر وجود جناب آقای دکتر زیویار، استاندار لرستان، وحدت خوبی بین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان وجود دارد».

دکتر زلفی‌گل توضیح داد: «خوشبختانه مسیر آموزش عالی در استان لرستان، یک مسیر خوب و رو به رشد است».

وی بیان کرد: «دو نفر از فرزندان استان لرستان، نقش کلیدی در مدیریت وزارت علوم دارند؛ هم استاد زمانیان و هم استاد طاهری‌نیا که بایستی نظام آموزش عالی استان از ظرفیت این دو در راستای رشد بیشتر نظام آموزش عالی استان، بیش از پیش، استفاده کند».

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: «ما در سفر آینده ریاست‌جمهوری کمک می‌کنیم که پروژه‌های نیمه‌تمام، همچون سراهای دانشجویی و دانشکده‌ها در اولویت قرار گیرند و بتوانیم اعتبار لازم را برای تکمیل اینگونه پروژه‌ها تأمین کنیم».

وی از رؤسای دانشگاه‌های استان لرستان خواست برای اخذ مجوز کمیسیون ماده 23 در جهت ساخت استخر سرپوشیده و سالن‌های ورزشی با هدف تقویت سلامت، تندرستی و نشاط دانشجویی، به‌خوبی استفاده کنند.

وزیر علوم در بخش دیگری از گفته‌هایش از مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، به‌خاطر تلاش برای تهیه اطلس جامع نظام آموزش عالی استان لرستان، قدردانی کرد و تصریح کرد:‌«تلاش می‌کنیم این اقدام در سراسر کشور، در نظام دانشگاهی، فراگیر شود که البته باید یک لینک اتصال به سامانه نان (نظام ایده‌ها و نیازها) و در تناسب با این سامانه داشته باشد».

وزیر علوم، وجود تشکل‌ها، انجمن‌ها، کانون‌ها و شورای صنفی دانشجویان در دانشگاه‌ها را یک مزیت مهم فرهنگی، اجتماعی و صنفی برای رشد، بالندگی و نشاط دانشجویان دانست.

دکتر محمدعلی زلفی‌گل اظهار داشت: «در برنامه ششم توسعه بایستی 30 درصد آموزش عالی کشور ما، مهارتی باشد که 16 درصد هستیم و در این زمینه، خیلی عقب هستیم».

دکتر زلفی‌گل تصریح کرد: «اولویت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها، این است که نظام آموزش عالی در راستای مهارت‌محوری و نیازمحوری باشد».

گفتنی است در این نشست، رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان و تعدادی از نمایندگان دانشجویی، دیدگاه‌ها و مطالبات مربوط به حوزه کاری خود را بیان کردند که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، قول مساعد داد مطالبات مطرح شده را در چارچوب اختیارات و قوانین بالادستی، پیگیری کند.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۲/۰۴ - ۲۳:۲۹
۶۹۸ بازدید