اخبار

نشست گفت‌وگومحور تبیین نقش عقل در مناسبات اجتماعی

۱۴۰۲/۰۱/۲۸

نماینده مقام معظم رهبری در منطقه بالکان در نشست گفت‌وگومحور هم‌اندیشی اساتید دانشگاه لرستان گفت: «این یک آسیب است که اگر بخشی از مناسبات اجتماعی بین انسان‌ها آسیب دید همه ارتباط قطع شود و این عقلانیت نیست».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، حجت الاسلام و المسلمین دکتر عیدی در این نشست که روز دوشنبه، 28 فروردین ماه در سالن شهید میربهرسی برگزار شد تشریح کرد که برای مثال اگر یک فرد از نظر فکری، همفکر فرد دیگر نباشد نباید همه رابطه اجتماعی اش با آن فرد قطع شود.

براساس سخنان دکتر عیدی، انسان ها اگر دچار آسیب در یک جنبه از ارتباط اجتماعی با همدیگر می‌شوند نباید کل ارتباط اجتماعی را قطع کنند و این عقلانی نیست.

دکتر عیدی از استادان شرکت کننده در این نشست خواست دیدگاه های خود را با رویکرد گفتگومحور درباره عقل در مناسبات اجتماعی بیان کنند و حاضران در نشست نیز هرکدام دیدگاه خود را بیان کردند.

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان نیز در سخنان کوتاهی با استناد به قرآن کریم و نهج‌البلاغه توضیح داد که مشورت بخش مهمی از عقلانیت در تعالیم اسلامی است.

دکتر نظری تصریح کرد که رسالت پیامبران و انبیا، آگاه کردن بشر نسبت به فطرت و عقلانیت در مسیر کمال دینی و الهی است.

گفتنی است این نشست با همکاری سازمان بسیج اساتید استان لرستان، دفاتر هم اندیشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان و تیم مدیریتی دانشگاه لرستان برگزار شد.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۱/۲۸ - ۱۳:۴۰
۵۶۳ بازدید