اخبار

دانشگاه لرستان و سازمان اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند

۱۴۰۱/۱۲/۱۶

دانشگاه لرستان و مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور (همدان)، تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این تفاهم‌نامه به امضای دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و میثاق گودرزی، مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور رسید و مبادله شد.

همچنین، نشست همکاری دانشگاه لرستان و سازمان اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور برگزار شد که دکتر علی نوری، مدیر مرکز لرستان‌شناسی دانشگاه لرستان و دکتر میثاق حیدری، رئیس اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان نیز در این نشست حضور داشتند.

اهمیت صیانت از میراث فرهنگی و ادبی جامعه

رئیس دانشگاه لرستان در نشست تبادل این تفاهم‌نامه، گفت: «میراث فرهنگی و ادبی از ارکان مهم تمدنی در هر جامعه‌ای است».

دکتر علی نظری، افزود: «جمع‌آوری داده‌ها در این زمینه باید به‌صورت نظام‌مند و سیستمی تقویت شود».

دکتر نظری، اظهار داشت: «بخشی از میراث ما میراث ادبی است که باید غنی‌سازی شود و انعقاد تفاهم‌نامه در این راستاست».

وی، تشریح کرد: «فقر واژگان از جمله معضلات جامعه ماست که بایستی براساس تقویت اینگونه همکاری‌ها در جامعه بتوانیم این معضل را کاهش دهیم».

رئیس دانشگاه لرستان، افزود: «باید تلاش کنیم از طریق فراخوان‌های اثرگذار، مشارکت مردم را برای جمع‌آوری نظام‌مند اسناد ارزشمند فراهم آوریم».

دکتر علی نظری، بیان کرد: «دانشگاه لرستان به‌ویژه در بخش هیئت علمی دارای توانمندی‌های متعددی است که از این توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها بایستی در گسترش همکاری با مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور استفاده شود».

گسترش همکاری‌های علمی و کاربردی

مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور (همدان) نیز به خبرنگار ما گفت: «انعقاد تفاهم‌نامه در راستای گسترش همکاری‌های آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی بین دانشگاه لرستان و سازمان اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور صورت گرفت».

میثاق گودرزی، افزود: «براساس این تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه لرستان و سازمان اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور در حوزه‌های تدوین و نگارش پایان‌نامه‌ها، تبادل اسناد و آثار منتشر شده فرهنگی و علمی، گسترش خواهد یافت».

گودرزی افزود: «امیدوارم باتوجه به وجود ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مختلف در دانشگاه لرستان، دستاوردهای خوبی برپایه همکاری دوجانبه در حوزه نشر و گردآوری اسناد منطقه غرب کشور رخ دهد».

وی، ادامه داد: «همچنین امیدوارم با پژوهش‌های آتی که درباره اسناد اتفاق می‌افتد به آثار بدیعی دست پیدا کنیم».

فواید فراوان همکاری دوجانبه

مدیر مرکز لرستان شناسی دانشگاه لرستان در این رابطه به خبرنگار ما گفت: «برگزاری نشست مشترک و انعقاد تفاهم‌نامه بین دانشگاه لرستان و سازمان اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور، فواید فراوانی برای دانشگاه لرستان خواهد داشت».

دکتر علی نوری، تشریح کرد: «این همکاری، پایه اصلی برای انجام پژوهش‌های تاریخی، ادبی، فرهنگی و زبانی را براساس استفاده از اسناد فراوان و ارزشمند سازمان اسناد و کتابخانه ملی فراهم می‌کند».

دکتر نوری، افزود: «تلاش ما این است شعبه‌ای از سازمان اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور در استان لرستان تأسیس شود».

وی، اظهار داشت: «براساس این همکاری دوجانبه، برنامه‌ریزی شده است کارگاه‌های مختلف آموزشی برگزار شود».

مدیر مرکز لرستان‌شناسی دانشگاه لرستان گفت: «همچنین در زمینه‌های نسخه‌خوانی اسناد و شیوه‌های مستندنگاری، جمع‌آوری و ضبط اسناد، همکاری‌های سازنده‌ای بین دو طرف برمعیار ساز و کارهای نوین صورت خواهد گرفت».

گفتنی است سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور زیرنظر ریاست‌جمهوری فعالیت می‌کند.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۱۲/۱۶ - ۱۵:۰۶
۱۱۶۹ بازدید