اخبار

طرح پژوهشی عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان با حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران، تهیه و ارائه شد

۱۴۰۱/۱۲/۱۴

طرح پژوهشی دکتر اکرم شیخی، عضو هیئت علمی گروه مهندسی برق الکترونیک دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان، در قالب ارتباط دانشگاه با صنعت، با حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران، تهیه و نشست ارائه این طرح برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این طرح، «طراحی، شبیه‌سازی و ساخت تقویت‌کننده توان کلاس F3/E2 مايكروويو براي استفاده در ماهواره‌هاي مخابراتي» نام دارد.

در این طرح پژوهشی، طراحی، شبیه‌سازی و ساخت یک نمونه تقویت‌کننده توان سوییچ مد با فیلتر سری در خروجی و همچنین یک نمونه تقویت‌کننده توان ترکیبی با کنترل‌کننده هارمونیکی مرتبه دوم و سوم انجام شده است.

مراحل طراحی تقویت‌کننده‌های‌ توان در این طرح به صورت زیر است:

1_ بررسی شرایط سوییچینگ نرم.

2_ تنظیم دقیق مشخصات امپدانسی مدارها در فرکانس اصلی، هارمونیک‌های زوج و فرد برای رسیدن به حداکثر بازده.

3_ طراحی شبکه‌های بار خروجی و ورودی تقویت‌کننده‌های پیشنهادی و ترکیب مناسب با کنترل‌کننده‌های هارمونی برای رسیدن به عملکرد مطلوب.

4_ شبیه‌سازی تقویت‌کننده‌ها با نرم افزار.

5_ طراحی بردهای مدار چاپی.

6_ ساخت و مونتاژ تقویت‌کننده‌ها.

7_ اندازه‌گیری و تست مدارها.

در این نشست، دکتر محمدباقر دولتشاهی، رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان، دکتر رضا آساره، رئیس گروه ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه لرستان و تعدادی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کارشناسی گروه مهندسی برق حضور داشتند.

حوزه کاری مدیریت ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه لرستان از جمله حوزه های کاری معاونت پژوهش و فناوری این دانشگاه است.

چاپ دو مقاله ISI و همچنین دو مقاله کنفرانسی از نتایج این طرح پژوهشی است.

7901


۱۴۰۱/۱۲/۱۴ - ۰۸:۲۴
۱۵۶۷ بازدید