اخبار

گزارش کتابخانه مرکزی دانشگاه لرستان درباره معرفی سامانه نورمگز (پایگاه مجلات تخصصی)

۱۴۰۱/۱۲/۱۳

گزارش کتابخانه مرکزی دانشگاه لرستان درباره معرفی سامانه نورمگز (پایگاه مجلات تخصصی):

از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این پایگاه، ایجاد گسترده­ ترین و کامل‌ترین آرشیو مجلات و مقالات علوم انسانی و علوم اسلامی در اینترنت بوده است.

در این پایگاه 2512 عنوان مجله، بیش از یک میلیون و 300 هزار مقاله از 761/ 476 پدیدآور به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، روسی، ترکی و اردو در اختیار پژوهشگران و نخبگان قرار دارد.

برخی از قابلیت­ های فراهم آمده در پایگاه مجلات:

1_ ارائه مجلات به صورت تمام تصویر.

2_ امکان دانلود مقالات دلخواه با فرمت pdf، همچنین بخش قابل توجهی از مقالات علاوه بر ساختار pdf در قالب HTML نیز عرضه شده‌اند که از امکانات منحصر به فرد این پایگاه است.

3_ امکان جستجوی ساده و پیشرفته با دامنه‌های مختلف(زبان، پدیدآور، تاریخ، کلیدواژه و...)

4_ امکان دسترسی به پایگاه برای کاربران سازمانی به صورت IP Based است.

از دیگر سامانه ­های موجود در این پایگاه می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

سامانه مشابهت یاب متون‌نور (سمیم نور):

این سامانه با هدف ارائه خدمات فناورانه جهت حصول اطمینان از سلامت تولید علم و جلوگیری از سرقت علمی راه اندازی شده است.

این سامانه دارای بانک محتوایی285 /614 عنوان مقاله، 548/ 4 جلد کتاب و بیش از 50 هزار نسخه پایان نامه تمام متن و یک میلیون صفحه علمی، امکان مشابهت ­یابی بین مقالات و پایان نامه ­ها را فراهم نموده است. امکان دسترسی به این پایگاه برای کاربران سازمانی به صورت IP Based در این پایگاه نیز فراهم است.

کتابخانه دیجیتال نور(نورلایب)، پایگاه جامع الاحادیث، پایگاه جامع قرآنی، پایگاه جامع تاریخ، پایگاه لغت نامه قاموس نور، کتابخوان همراه نور و اجرای آنلاین محصولات نرم افزاری(ابرنور)، از دیگر امکانات این پایگاه است.

کتابخانه مرکزی از حوزه ­های زیرمجموعه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، چندین سال است با عقد قرارداد سالانه با مرکز تحقیقات علوم اسلامی(نورمگز)، بستری مناسب برای تامین منابع علمی مورد نیاز اساتید و دانشجویان، فراهم کرده است.

لینک پایگاه نورمگز و سامانه مگاپیپر (تامین مقالات و منابع انگلیسی)، در سایت دانشگاه لرستان در پایین صفحه، قسمت تامین منابع علمی، قابل دسترسی است.

اساتید و دانشجویان محترم، جهت ثبت‌نام در سامانه ­های نورمگز و مگاپیپر می‌توانند با استفاده از ایمیل دانشگاهی در محیط دانشگاه ثبت نام و پس از آن در دانشگاه و یا خارج از دانشگاه از امکانات این سامانه­ ها بهره ­مند شوند و در صورت داشتن هرگونه سوال احتمالی به راهنماهای سامانه­ ها مراجعه و یا با کتابخانه مرکزی تماس حاصل نمایند.


۱۴۰۱/۱۲/۱۳ - ۱۱:۴۴
۸۴۹ بازدید