اخبار

نخستین همایش علمی مهندسی کامپیوتر و فرصت‌های شغلی با تأکید بر تقویت مهارت‌های کاربردی برگزار شد

۱۴۰۱/۱۲/۱۳

نخستین همایش مهندسی کامپیوتر و فرصت‌های شغلی با حضور رئیس دانشگاه لرستان و تأکید بر تقویت مهارت‌های کاربردی دانشجویان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان،بعدازظهر روز شنبه، 13 اسفندماه، این همایش، با حضور دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، دکتر سعید محمدزاده، سرپرست معاونت پشتیبانی و توسعه دانشگاه لرستان، دکتر مصطفی کرم‌پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، دکتر دولتشاهی، رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان و دانشجویان این دانشگاه در سالن اجتماعات شهید سلیمانی دانشگاه لرستان برگزار شد.

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در این همایش در سخنانی گفت: «دانشجویان، امانت‌های الهی و سرمایه‌های کشور هستند».

دکتر نظری تشریح کرد: «اینگونه نشست‌های علمی از نوع مهم هستند؛ زیرا باعث تقویت مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های علمی می‌شوند».

وی افزود: «دانشجویان در زمینه‌های علمی دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوانی هستند که بایستی با تقویت فعالیت انجمن‌های علمی دانشجویی، این ظرفیت‌ها هرچه اثرگذارتر به‌کار‌گیری شوند».

رئیس دانشگاه لرستان بیان کرد: «دانشکده‌ها و مدیران گروه‌های آموزشی، نقش مهمی در اهمیت‌دادن به فعالیت‌های علمی دانشجویی دارند».

دکتر علی نظری اظهار داشت: «این یک پرسش و تلنگر مهم است برای همه ما که چقدر توانسته‌‌ایم از ظرفیت‌های گسترده دانشجویان استفاده کنیم».

دکتر علی نظری، توضیح داد: «دانشجویان جمعیتی شاداب، پرتحرک، توانمند و پرانگیزه هستند که ما به‌عنوان متولیان و مدیران دانشگاه باید بتوانیم از این ظرفیت‌های این جمعیت جوان و توانمند، به‌خوبی استفاده کنیم».

دکتر نظری افزود: «دانشجویان سرشار از نیروی جوانی، توانمندی و نخبگی هستند و از این استعدادها برای کاستن از مشکلات باید بهره‌گیری شود».

رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان ادامه داد: «همواره این‌گونه نشست‌ها باید رویکردهای آسیب‌شناسی را هم با نگاه علمی مدنظر قرار بدهند و بررسی علمی کنند علت کمبودها در زمینه بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانشجویان، چیست؟».

دکتر علی نظری، تصریح کرد: «توقع بنده به عنوان رئیس دانشگاه از معاونان و مدیران دانشگاه به‌ویژه حوزه کاری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه، آن است که با برنامه‌ریزی‌های علمی و کاربردی، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشجویان را ساماندهی کنند».

دکتر نظری، افزود: «در ساماندهی دانشجویان بایستی مشارکت دانشجویان وجود داشته باشد و خودشان در این ساماندهی برای بهره‌گیری اثرگذار از ظرفیت‌های دانشجویی، مشارکت فعال داشته باشند».

رئیس دانشگاه لرستان، تأکید کرد: «ما باید بسترهای استفاده هرچه اثرگذارتر از ظرفیت‌های دانشجویان را فراهم کنیم تا خلاقیت‌ها، نوآوری‌ها و ابتکارات دانشجویان حمایت شوند و رشد کنند».

وی بیان کرد: «بسیاری از خریدهای نرم‌افزاری دانشگاه اگر توانمندی‌های علمی دانشجویان تقویت شود کاسته خواهند شد و برخی مشکلات در این زمینه رفع می‌شوند».

دکتر علی نظری، تصریح کرد: «ما به عنوان تیم مدیریتی دانشگاه باید بتوانیم بسترهای شناسایی و حمایت استعدادهای دانشجویان را فراهم آوریم».

شناسایی فرصت‌ها و چالش‌ها متناسب با نیازهای بازار کار کشور

در این نشست، دکتر عبدالرضا رشنو، مدیر گروه آموزشی مهندسی کامپیوتر دانشگاه لرستان در سخنانی گفت: «هدف از برگزاری این همایش بررسی فرصت‌ها و چالش‌ها متناسب با نیازهای بازار کار است».

دکتر رشنو توضیح داد: «آنچه اهمیت دارد تلاش برای مهارت‌آموزی است؛ دانشجو باید حین تحصیل بتواند مهارت‌های کاربردی را هم بیاموزد تا به‌سرعت وارد بازار کار شود».

وی افزود: «این تفکر اشتباه است که بعد از دانش‌آموختگی به دنبال مهارت‌های کاربردی برویم؛ بلکه دانشجو باید از همان ابتدای دانشجوشدن به فکر کسب مهارت‌های علمی و کاربردی در تناسب با نیازهای بازار کار باشد».

عضو هیئت علمی گروه آموزشی مهندسی کامپیوتر دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان ادامه داد: «برگزاری چنین همایش‌های علمی به دانشجویان کمک می‌کند تا شناخت مبتنی بر نیازهای بازار کار پیدا کرده و در اشتغالزایی برای خودشان، موفق‌تر عمل کنند».

دکتر عبدالرضا رشنو، بیان کرد: «این همایش با تلاش انجمن علمی دانشجویی مهندسی کامپیوتر و حمایت مسئولان دانشگاه لرستان برگزار شده است».

دکتر رشنو تصریح کرد: «باید تلاش کنیم برگزاری همایش‌های مشترک بین گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه لرستان با سایر سازمان‌ها و نهادهای استان لرستان هم افزایش یابد».

وی اظهار داشت: «برگزاری این‌گونه همایش‌ها بازخوردهای بسیار خوبی در سطح دانشجویان دارد».

مدیر گروه مهندسی کامپیوتر دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان افزود: «ما باید به دنبال تربیت نیروهای حرفه‌ای برای بازار کار باشیم؛ یعنی دانشجویی که بتواند مهارت‌های علمی و کاربردی برپایه نیازهای بازار کار هم داشته باشد و برای خودش، درآمدزایی کند».

دکتر رشنو، تصریح کرد: «بایستی از تجربیات موفق سایر کشورها در این زمینه هم استفاده کنیم».

وی تشریح کرد: «باید بتوانیم با برنامه‌ریزی از صاحب‌نظران حوزه‌های کسب و کار نیز در راستای موفقیت بیشتر استفاده کنیم».

گفتنی است در این همایش، دست‌اندرکاران انجمن علمی دانشجویی مهندسی کامپیوتر دانشگاه لرستانع گزارشی از فعالیت‌های انجام شده توسط انجمن، بیان کردند.

همچنین، بخشی از همایش، اجرای موسیقی زنده محلی بود.

با تعدادی از افراد موفق این حوزه نیز به‌صورت زنده گفت‌وگو شد تا دانشجویان با تجربیات این افراد هم آشنا شوند.

این همایش، همزمان با سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان با همکاری انجمن علمی مهندسی کامپیوتر دانشگاه لرستان و معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه برگزار شد.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۱۲/۱۳ - ۲۳:۰۲
۷۳۹ بازدید