اخبار

آغاز اردوهای دانشجویی راهیان‌نور 1401 استان لرستان با حضور و سخنرانی رئیس دانشگاه لرستان

۱۴۰۱/۱۲/۱۳

آیین آغاز اردوهای راهیان‌نور دانشجویی سال 1401 استان لرستان با حضور دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و رئیس قرارگاه استانی شهید علم‌الهدی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این آیین، صبح روز شنبه، 13 اسفندماه در گلزار شهدای شهرستان خرم‌آباد با حضور جمعی از دانشجویان پسر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان و تعدادی از مدیران استان لرستان، برگزار شد.

رئیس دانشگاه لرستان که ریاست قرارگاه دانشجویی راهیان‌نور شهید علم‌الهدی استان لرستان را نیز برعهده دارد در این آیین، در جمع دانشجویان گفت: «اگر به آیات قرآن کریم مراجعه کنیم شاهد هستیم همین مسیر معنوی در قرآن کریم توضیح داده شده است».

دکتر علی نظری، آیات 11 و 12 سوره حدید را برای دانشجویان شرکت‌کننده در اردوهای راهیان‌نور، توضیح داد:

«مَنْ ذَا الَّذِي يُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا فَيُضَاعِفَهُ لَهُ وَلَهُ أَجْرٌ كَرِيمٌ؛ يَوْمَ تَرَى الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ يَسْعَىٰ نُورُهُمْ بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَبِأَيْمَانِهِمْ بُشْرَاكُمُ الْيَوْمَ جَنَّاتٌ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا ۚ ذَٰلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ؛ کیست که به خدا وامی نیکو دهد تا خدا آن را برای او دو چندان کند و او را پاداشی نیکو و باارزش باشد؟ {این پاداش نیکو و باارزش در} روزی [است] که مردان و زنان باایمان را می‌بینی که نورشان پیش رو و از جانب راستشان شتابان حرکت می کند، [به آنان می‌گویند:] امروز شما را مژده باد به بهشت‌هایی که از زیرِ [درختانِ] آن نهرها جاری است، در آنها جاودانه‌اید، این است آن کامیابی بزرگ».

دکتر نظری، ملت ایران را یک الگو برای حرکت‌کردن در مسیر تمدن‌سازی دانست.

رئیس دانشگاه لرستان، ملت ایران را از آنجا ملتی تمدن‌ْساز دانست که برپایه فرهنگ ایثار و شهادت به دفاع سرزمینی پرداخت.

رئیس قرارگاه دانشجویی راهیان‌نور شهید علم‌الهدی استان لرستان، تمایل دانشجویان و جوانان را به شرکت‌کردن در اردوهای راهیان‌نور، ناشی از تداوم فرهنگ ایثار و شهادت دانست.

دکتر نظری به این نکته اشاره کرد که اردوهای راهیان‌نور در تداوم مسیر شهدا و مسیری تاریخ‌ساز و تمدن‌ساز است.

رئیس دانشگاه لرستان، شرکت در اردوهای راهیان‌نور را یک تجربه بسیار مفید برای جوانان و دانشجویان دانست.

دکتر علی نظری، برای دانشجویان حاضر در این برنامه توضیح داد به دانشجویانی که در مدت شرکت در اردوهای راهیان‌نور، بتوانند سوره حدید قرآن کریم را حفظ کنند جایزه خواهد داد.

همچنین وی از دانشجویان خواست خاطرات این سفر معنوی را ثبت کنند که ثبت این خاطرات نیز مشمول جایزه خواهد شد.

رئیس دانشگاه لرستان از سازمان بسیج دانشجویی استان لرستان خواست سفر معنوی اردوهای راهیان‌نور، نوعی تجربه مدیریتی هم برای دانشجویان باشد و تا جایی که ممکن است مدیریت کارهای اردوهای دانشجویی راهیان‌نور برعهده دانشجویان قرار گیرد.

در این آیین، مسعود کریمی، مسئول بسیج دانشجویی استان لرستان در سخنانی، نکات و توصیه‌هایی را خطاب به دانشجویان بیان کرد.

در این آیین، گروه موزیک ارتش، مارش نظامی و خاطره‌انگیز دوران دفاع مقدس را اجرا کرد که با تشویق دانشجویان، همراه شد.

همچنین، پدر شهید رضا خانی‌چگنی در این آیین حضور داشت و برنامه اعزام دانشجویان به اردوهای راهیان‌نور با یاد و خاطره شهیدان سرافراز ایران اسلامی آغاز شد.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۱۲/۱۳ - ۱۸:۳۲
۱۰۹۰ بازدید