اخبار

نشست رؤسای دانشگاه‌های منطقه پنج کشور و معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه‌ها برگزار شد

۱۴۰۱/۱۲/۱۱

نشست رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی منطقه پنج کشور و معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه‌ها، با حضور دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و دبیر شورای رؤسای دانشگاه‌های منطقه پنج کشور، به میزبانی دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این نشست که روز پنجشنبه، 11 اسفندماه در دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار شد دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و دبیر شورای رؤسای دانشگاه‌های منطقه پنج کشور، دکتر محمد حیاتی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و دبیر شورای معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های منطقه پنج کشور، دکتر مسعود طاهری‌نیا، مسئول دبیرخانه رؤسای دانشگاه‌های منطقه پنج کشور، حسن صالحی‌راد، مدیر حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، دکتر مهدی اُمید، مسئول دبیرخانه شورای معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های منطقه پنج کشور و دکتر سیدرضا جزایری، معاون مدیر برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان حضور داشتند.

این نشست یک روزه بیش از 8 ساعت تداوم داشت و رؤسای دانشگاه‌های منطقه پنج کشور و معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه‌ها، دیدگاه‌های خود را درباره توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های منطقه پنج کشور و راهکارهای پیشنهادی ارتقای فعالیت‌ها، بیان کردند.

برخی مهم‌ترین تصمیمات این نشست:‌

1ـ بانک داده و اطلاعات درباره ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی منطقه پنج کشور تهیه شود.

2ـ تجربه‌های موفق و اثرگذار در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های منطقه پنج کشور به اشتراک گذاشته شود.

3ـ اردوهای گردشگری، فرهنگی و اجتماعی به میزبانی هر یک از دانشگاه‌های منطقه پنج کشور برگزار شود.

4ـ اساتید شاخص در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های منطقه پنج کشور معرفی شوند تا بانک ظرفیت‌ها و نیروهای انسانی متخصص حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها تشکیل شود.

5ـ برنامه‌ریزی شود با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دیدار معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های منطقه پنج کشور با مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) فراهم شود.

6ـ جشنواره‌ها، همایش‌ها، گردهمایی‌ها و کارگاه‌های آموزشی تخصصی در رابطه با فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های منطقه پنج کشور برگزار شوند.

7ـ نشست کانون‌های مهدویت و مهدی‌یاوران دانشگاه‌های منطقه پنج کشور برگزار شود.

8ـ جشنواره اقوام و ظرفیت‌های بومی محلی دانشگاه‌های منطقه پنج کشور برگزار شود.

9ـ سامانه ارتباط با والدین و خانواده‌های دانشجویان دانشگاه‌های منطقه پنج کشور، طراحی و عملیاتی شود.

10ـ به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیشنهاد می‌شود ساختار سازمانی برای وجود و فعالیت معاون فرهنگی و اجتماعی دانشکده‌های دانشگاه‌ها، تعریف و اجرا شود.

11ـ کارگاه آموزشی توانمندسازی تشکل‌های اسلامی دانشجویی دانشگاه‌های منطقه پنج کشور برگزار شود.

گفتنی است دانشگاه لرستان به مدت یک سال است به‌عنوان دبیرخانه رؤسای دانشگاه‌های منطقه پنج کشور و معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه‌ها فعالیت می‌کند.

دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی منطقه پنج کشور شامل دانشگاه لرستان، دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی (ره)، دانشگاه ایلام، دانشگاه کردستان، دانشگاه رازی کرمانشاه و دانشگاه صنعتی کرمانشاه می‌شود.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۱۲/۱۱ - ۲۲:۲۸
۷۸۷ بازدید