اخبار

آیین دانشجویی پاسداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس در دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۴۰۱/۱۲/۰۹

با حضور دکتر محمد حیاتی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، آیین دانشجویی پاسداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، روز سه شنبه، 9 اسفندماه، با حضور دکتر محمد حیاتی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و سایر مدیران فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه، آیین پاسداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس، با حضور دانشجویان دانشگاه لرستان در سالن اجتماعات شهید سلیمانی این دانشگاه برگزار شد.

دکتر محمد حیاتی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان در این آیین، در سخنانی گفت: «دانشجویان آینده‌سازان و مدیران آینده مملکت هستند».

دکتر حیاتی، تشریح کرد: «این نکته اهمیت دارد که مهارت‌آموزی در سطح دانشگاه‌ها افزایش یابد تا دانشجویان علاوه بر تحصیل، مهارت‌های کاربردی را نیز بیاموزند».

وی، اظهار داشت: «رویکرد معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان تقویت فعالیت‌های متنوع امیدآفرین و تقویت فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی است».

معاون فرهنگی و اجتماعی توضیح داد در مدت یک سال اخیر، بسیاری از انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه لرستان، فعال شده‌اند؛ زیرا در دوران شیوع بیماری کرونا و غیرحضوری شدن دانشگاه‌ها، اینگونه فعالیت‌ها تا حدود زیادی تعطیل شده بودند.

در این آیین، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسین فلاحی‌اصل، عضو هیئت علمی گروه آموزشی معارف و فلسفه اسلامی دانشگاه لرستان توضیح داد نخستین و بهترین مهندس جهان هستی، خداوند است؛ زیرا واژه مهندس از اندازه آمده است و خداوند در جهان هستی، همه چیز را براساس اندازه و جایگاه دقیق، آفریده است.

وی در بخش دیگری از گفته‌هایش، درباره شخصیت دانشمند بزرگ جهان اسلام، خواجه نصیرالدین طوسی، سخن گفت.

اینکه خواجه نصیرالدین طوسی، کتاب‌های متعدد بسیار مفیدی را نوشت.

دکتر فلاحی‌اصل، این موضوع را توضیح داد که یکی از اتفاقات تلخ دوران زندگی خواجه نصیرالدین طوسی، حمله مغول بوده است.

عضو هیئت علمی معارف و فلسفه اسلامی، تشریح کرد به‌رغم اینکه حوادث زیادی در زندگی خواجه نصیرالدین طوسی رخ داد اما وی هیچ‌گاه از مسیر علم و دانش خارج نشد و همواره به فعالیت‌های علمی اثرگذار می‌پرداخت.

گفتنی است در این آیین، بخش‌های متنوعی همچون موسیقی محلی، مسابقه و نمایش اجرا شد.

آیین با همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه لرستان و معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه، برگزار شد.

اداره انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه لرستان زیرنظر معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فعالیت می‌کند.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۱۲/۰۹ - ۱۹:۵۱
۹۹۴ بازدید