اخبار

مرکز نوآوری دانشگاه لرستان نخستین نشست ایده‌پردازان دانشجویی را برگزار کرد

۱۴۰۱/۱۲/۰۸

مرکز نوآوری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، نخستین نشست ایده‌پردازان دانشجویی این دانشگاه را با تأکید بر ایده‌های کسب و کار در مدیریت پسماند، مبتنی بر تجربیات بین‌المللی، برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این نشست، روز دوشنبه، 8 اسفندماه در سالن اجتماعات مرکز نوآوری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، باشگاه دانشجویی مادوکا دانشگاه لرستان و خانه محیط زیست دانشگاه لرستان، برگزار شد.

در این نشست، دکتر مرتضی قبادی، عضو هیئت علمی گروه آموزشی علوم و مهندسی محیط زیست و شیلات، موضوعات آموزشی مرتبط با مدیریت پسماند را برای دانشجویان بیان کرد و دانشجویان نیز پرسش‌ها، دیدگاه‌ها و ایده‌های خود را با وی در میان گذاشتند.

دکتر سروش آزادبخت، مدیر مرکز نوآوری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، درباره نخستین نشست ایده‌پردازان دانشجویی دانشگاه لرستان به خبرنگار ما گفت: «هدف مرکز نوآوری دانشگاه لرستان، ایجاد بستری مناسب برای حضور و شرکت دانشجویان در کارگاه‌ها و دوره‌های مهارت‌افزایی و تخصصی است و خوشبختانه با هم‌فکری اساتید و دانشجویان گرامی، این بستر فراهم شده است».

دکتر آزادبخت، توضیح داد: «در همین راستا در نظر داریم سلسله نشست‌های ایده‌پردازی با موضوعات مختلف برگزار کنیم و امیدوارم دانشجویان ارجمند باعلاقه و اشتیاق برنامه‌های مرکز نوآوری دانشگاه را همراهی کنند».

وی افزود: «درهای مرکز نوآوری دانشگاه لرستان به روی همه اساتید و دانشجویان گرامی باز است و انتظار داریم پیشنهادات و انتقادات سازنده خود را جهت ارتقای شرایط مطلوب و ایده‌آل مرکز به ما انتقال دهند».

مدیر مرکز نوآوری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان ادامه داد: «در نخستین نشست ایده‌پردازی، دانشجویان رشته‌های مختلف دانشگاه لرستان شرکت نمودند و ضمن آشنایی با مفاهیم خلق ایده، تکنیک‌های مؤثر در ایده‌پردازی و موضوعات استراتژیک مدیریت پسماند، تجربیات بین‌المللی شرکت‌های استارتاپی در حوزه مدیریت پسماند معرفی شد».

دکتر سروش آزادبخت، بیان کرد: «فناوری‌های مطرح شده در این نشست در ارتباط با اینترنت اشیا، رباتیک و هوش مصنوعی، پلتفرم‌های نرم‌افزاری و اپلیکیشن، داده‌کاوی و تحلیل داده‌ها، فرایندهای بایو و فرایندهای شیمیایی، سنسور و Machine vision، سطل زباله هوشمند، RFID و بارکد بودند».

دکتر آزادبخت ادامه داد: « در پایان این نشست کارگروه‌هایی از دانشجویان در قالب تکنیک طوفان مغزی برای ارائه ایده‌های نو در جهت مدیریت پسماند با تأکید بر پسماندهای تولیدی در بخش‌های مختلف دانشگاه لرستان تشکیل شد و دانشجویان با تشریک مساعی همدیگر ایده‌های مختلفی در حوزه مدیریت پسماند خلق و ارائه کردند».

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۱۲/۰۸ - ۲۱:۱۱
۱۱۳۸ بازدید