اخبار

نشست آموزشی نیروهای حراست فیزیکی دانشگاه لرستان با موضوع حجاب و عفاف برگزار شد

۱۴۰۱/۱۲/۰۷

نشست آموزشی نیروهای حراست فیزیکی دانشگاه لرستان با موضوع راهکارهای تقویت فرهنگ حجاب و عفاف، با تدریس معاون تعلیم و تربیت سپاه لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این نشست آموزشی که روز یکشنبه، 7 اسفندماه در سالن جلسات شهیدمیربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی مهدوی، معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان درباره فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر با تأکید بر تقویت راهکارهای گسترش فرهنگ حجاف و عفاف، مطالبی را بیان کرد.

از جمله اینکه اجرای کامل فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه در همه ابعاد باعث رشد، پیشرفت و تعالی اخلاقی و معنوی جامعه می‌شود.

وی تشریح کرد دین اسلام در همه ابعاد فردی، خانوادگی، اجتماعی و سیاسی دارای برنامه است و اجرای کامل تعالیم دین اسلام در همه ابعاد زندگی، باعث خودسازی و پیشرفت انسان و جامعه می‌شود.

معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان به این نکته اشاره کرد که روش‌های امر به معروف و نهی از منکر بایستی متناسب با سطح فهم و زبان مخاطب باشند تا اثرگذاری عمیق داشته باشند.

وی تصریح کرد اسلام دین کامل و جامعی است و احکام و تعالیم آن بایستی به‌صورت کامل در همه ابعاد، اجرا شود.

حجت الاسلام و المسلمین مهدوی، توضیح داد انسان ابتدا باید از خود شروع کند و در مسیر خودسازی دینی، اخلاقی و معنوی حرکت کند.

گفتنی است در این کارگاه آموزشی، حاضران نیز پرسش های خود را مطرح کردند و معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان به پرسش‌ها، پاسخ داد.

معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان خواستار شد نشست ها و کارگاه‌های آموزشی از نوع گفت‌وگو محور باشند و حاضران در نشست ها، در مباحث مشارکت داشته باشند.

همچنین، حسن صالحی‌راد، مدیر حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان در این نشست آموزشی حضور داشت.

نشست با همکاری مدیریت حراست دانشگاه لرستان و معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه برگزار شد. هدف از برگزاری اینگونه نشست‌ها ارتقای مهارت های روانشناختی شغلی است.

باتوجه به اینکه نیروهای حراست فیزیکی در یک جایگاه حساس از نظر ارتباط مستقیم و روزانه با تعداد زیاد دانشجویان قرار دارند رویکرد معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان با همکاری مدیریت حراست دانشگاه، ارتقای بیش از پیش توانمندی‌های بصیریتی و شغلی است.

اینگونه نشست های آموزشی براساس رویکرد کاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، برای سایر بخش‌های دانشگاه نیز برگزار می‌شوند.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۱۲/۰۷ - ۱۴:۲۸
۱۲۱۱ بازدید