اخبار

جشن دانشجویی ولادت سرداران کربلا با سخنرانی حاج حسین یکتا در دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۴۰۱/۱۲/۰۷

جشن دانشجویی گرامیداشت سالروزهای ولادت سرداران کربلا، با سخنرانی حاج حسین یکتا (فعال فرهنگی و اجتماعی کشور) و استقبال دانشجویان دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این جشن، شامگاه شنبه، 6 اسفندماه با حضور دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و استقبال دانشجویان دختر و پسر این دانشگاه در سالن اجتماعات دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان برگزار شد.

حسین یکتا، فعال فرهنگی و اجتماعی کشور و جانباز دفاع مقدس در این جشن در سخنانی، به دانشجویان توصیه کرد که براساس تعالیم دین اسلام، همواره به نهاد خانواده به‌ویژه تکریم پدر و مادر، اهمیت بدهند.

یکتا در بخش دیگری از گفته‌هایش، برخی خاطرات خود از دوران دفاع مقدس را بیان کرد.

وی، خطاب به دانشجویان توضیح داد که نقش و حضور جوانان در دوران دفاع مقدس، یک نقش اثرگذار و تعیین کننده برای دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران و تمامیت ارضی کشور بود.

فعال فرهنگی و اجتماعی جبهه انقلاب اسلامی ایران، این موضوع را توضیح داد که فرهنگ دفاع مقدس یک فرهنگ مبتنی بر صداقت در کارها و جهاد در راه دین خداست.

یکتا به دانشجویان توصیه کرد همواره یاد و خاطره شهیدان سرافراز ایران اسلامی را پاس بدارند.

یکتا در بخشی از سخنرانی‌اش، بخشی از سبک زندگی کاری خلبان شهید عباس بابایی را تبیین کرد.

بیان خاطرات دفاع مقدس و توصیه‌ها به دانشجویان توسط حسین یکتا با تشویق‌های مستمر دانشجویان، همراه شد.

پنج قاره عالم عاشق امام حسین (ع) هستند

یکی دیگر از سخنرانان این جشن، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان بود.

وی در سخنانش، ضمن آنکه فرارسیدن سالروزهای ولادت حضرت امام حسین(ع)، امام سجاد (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) را شادباش گفت از جایگاه فراملی و جهانی حضرت امام حسین (ع) و قیام کربلا، سخن گفت.

دکتر حاتمی کن‌کبود، این نکته را تشریح کرد که پنج قاره عالم، عاشق حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) هستند.

گفتنی است برنامه‌های متنوع دیگری همچون پخش کلیپ، مولودی خوانی و مسابقه نیز اجرا شد.

در این جشن، دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان از تعدادی از جهادگران همچون میلاد احسانی، جهادگر فعال کمک‌کننده به سیل زدگان استان لرستان در سیل سال 98، تجلیل شد.

این جشن دانشجویی مناسبتی با همکاری مشترک معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، هیئت رایة العباس (ع) و بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان برگزار شد.

واحد نقلیه دانشجویی دانشگاه لرستان نیز سرویس‌های ایاب و ذهاب دانشجویان ساکن سراهای دانشجویی برای شرکت در این جشن را فراهم کرد.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۱۲/۰۷ - ۰۹:۲۵
۱۴۲۳ بازدید