اخبار

دانشگاه لرستان و اداره کل بنیاد شهید استان لرستان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

۱۴۰۱/۱۲/۰۷

دانشگاه لرستان و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان، تفاهم‌نامه همکاری علمی، فرهنگی امضاء کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، روز یکشنبه، 7 اسفندماه، با حضور دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و حجت الاسلام و المسلمین هبت اله هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان، تفاهم نامه همکاری علمی، فرهنگی دوجانبه به امضای دو طرف رسید و مبادله شد.

این تفاهم‌نامه در اتاق جلسات حوزه ریاست دانشگاه لرستان، امضا و مبادله شد.

پیش از امضای تفاهم‌نامه، نشست مدیران امور شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان خرم‌آباد در حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد.

در این نشست، دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در سخنان کوتاهی بر تقویت هرچه بهتر و اثرگذارتر فرهنگ ایثار و شهادت و ارتقای خدمات‌دهی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، تأکید کرد.

وی، بزرگداشت یاد و خاطره شهدای سرافراز ایران اسلامی را یک رسالت شرعی و اخلاقی برای همگان دانست.

رئیس دانشگاه لرستان، بیان کرد دانشگاه لرستان آماده است همکاری‌های دوجانبه خود را با اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان گسترش دهد.

در این نشست، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان از رئیس دانشگاه لرستان به خاطر برگزاری این نشست، قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین هاشمی، تصریح کرد برگزاری نشست‌های مشترک بین مدیران امور شاهد و ایثارگران دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان بایستی افزایش یابد.

وی، طرح شاهد را توضیح داد که مدارس شاهد و دانشگاه شاهد و برگزاری اینگونه نشست‌های مشترک، بخشی از این طرح است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان، توضیح داد دانشگاه و آموزش و پرورش، دارای ظرفیت‌های متعدد علمی و فرهنگی هستند که می‌بایست همگرایی‌ها و هم‌افزایی‌ها برای ترویج هرچه اثرگذارتر فرهنگ ایثار و شهادت در این زمینه، افزایش یابد.

هاشمی درباره طرح پیام‌آوران شاهد هم توضیح داد که براساس آن از ظرفیت‌های مختلف اعضای هیئت علمی و دانشگاهیان برای ترویج هرچه بیشتر مفاهیم فرهنگ ایثار و شهادت استفاده شود.

در این نشست، دکتر محمدی ضرورن، مدیر امور شاهد و ایثارگران دانشگاه لرستان و حسین سهرابی، مشاور رئیس دانشگاه لرستان در امور هماهنگی ایثارگران، گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه شاهد و ایثارگر دانشگاه ارائه کردند و خدمات ارائه شده به دانشگاهیان شاهد و ایثارگر را توضیح دادند.

از معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان نیز مهدی اُمید، معاون مدیر حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان در این نشست حضور داشت.

همچنین، مدیران مختلف امور شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان خرم‌آباد، دیدگاه‌های خود را در راستای ترویج هرچه اثرگذارتر فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت بیان کردند.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۱۲/۰۷ - ۱۳:۴۷
۱۶۴۰ بازدید