اخبار

انقلاب اسلامی ایران زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) و شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است

۱۴۰۱/۱۲/۰۶

با حضور دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، اعضای هیئت علمی، یاوران علمی و دانشجویان این دانشگاه، آیین بزرگداشت سالروزهای ولادت سرداران کربلا، حضرت امام حسین (ع)، حضرت امام سجاد (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) با سخنرانی حسین یکتا، فعال فرهنگی، اجتماعی جبهه انقلاب اسلامی ایران و جانباز دفاع مقدس در مسجد حضرت فاطمه‌زهرا (س) سایت مرکزی دانشگاه لرستان برگزار و با برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان از تعدادی از جانبازان شاغل دانشگاه لرستان که در این آیین حضور داشتند با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.

در این آیین که روز شنبه، 6 اسفندماه، بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد حضرت فاطمه‌زهرا (س) دانشگاه لرستان برگزار شد حسین یکتا در سخنانی، اهمیت نهاد دانشگاه، علم و دانش را از نگاه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) توضیح داد و اشاره به این نکته کرد که فتح مرزهای مختلف علم و دانش، می‌تواند شاخص‌های اقتدار و پیشرفت کشور را ارتقاء دهد.

یکتا به این مهم اشاره کرد که فرهنگ مقاومت و جهاد علیه استکبار جهانی باعث اقتدار ایران اسلامی شده است.

یکتا تشریح کرد تفکر جهادی، یک تفکر کار مداوم و شبانه‌روزی و به‌دور از منفعت‌طلبی است.

وی به این نکته اشاره کرد که از جمله تاکتیک‌های فرهنگی دشمن آن است که روحیه و فرهنگ شهادت‌طلبی در ایران اسلامی، تضعیف شود.

حسین یکتا در بخش دیگری از گفته‌هایش، رشادت‌های سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و نقش مهم آن در امنیت ملت‌های منطقه را توضیح داد.

فعال فرهنگی کشور، موضوع فلسطین را یک موضوع بسیار مهم در آموزه‌های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) دانست.

حسین یکتا اهمیت دادن به نوجوانان و جوانان را در گفتمان انقلاب اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری، یک موضوع بسیار مهم دانست.

جانباز دفاع مقدس موضوع جهاد تبیین را در بخش دیگری از گفته‌هایش، یک موضوع مهم در راستای تبیین اثرگذار دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران و نظام جمهوری اسلامی به‌ویژه برای نسل نوجوان و جوان دانست.

وی تصریح کرد انقلاب اسلامی ایران زمینه ظهور امام زمان (عج) و شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است.

گفتنی است در این آیین، منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان نیز حضور داشت.

این آیین با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، سازمان بسیج اساتید استان لرستان و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان برگزار شد.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۱۲/۰۶ - ۱۴:۲۵
۳۲۸۰ بازدید