اخبار

کرسی آزاداندیشی دانشجویی دانشگاه لرستان با موضوع آینده ایران، برگزار شد

۱۴۰۱/۱۲/۰۱

کرسی آزاداندیشی دانشجویی دانشگاه لرستان با موضوع آینده ایران، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این کرسی، روز دوشنبه، اول اسفندماه، با حضور دکتر مرتضی رضایی و دکتر ابوذر بهاروند از فعالان علوم انسانی و فرهنگی در سالن اجتماعات شهید شکوهی دانشگاه لرستان برگزار شد.

کانون قرآن و عترت دانشگاه لرستان که زیرنظر معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه فعالیت می‌کند این کرسی را برگزار کرد.

سخنرانان درباره ویژگی‌های بارز انقلاب اسلامی ایران توضیحاتی ارائه کردند از جمله اینکه انقلاب اسلامی ایران یک قطب مهم مخالف لیبرالیسم و مارکسیسم در زمان خودش بود و البته هویت و گفتمان انقلاب اسلامی یک هویت و گفتمان ادامه‌دار است.

سخنرانان برخی کمبودهای کشور به ویژه در بخش‌های اقتصادی را نیز توضیح دادند و تأکید بر این نکته که ضعف‌ها و کمبودها بایستی رفع شوند.

بخش دیگری از برنامه شامل بیان دیدگاه‌های دانشجویان بود.

دانشجویان موافق و منتقد سیاست‌ها و رویکردهای جاری در کشور، پشت تریبون قرار گرفتند و دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

از جمله پرداختن به این موضوع که چرا برخی رشته‌های تحصیلی آینده شغلی مناسبی ندارند از سوی برخی دانشجویان این کرسی بیان شد.

برخی نیز به این نکته اشاره کردند که نقش استاد و دانشجو در آینده کشور بسیار مهم است و سرفصل های دروس دانشگاهی بایستی براساس نیازهای جامعه، تهیه و به‌روزرسانی شوند.

برخی دانشجویان نیز مباحثی درباره وجود مشکلاتی همچون تورم و بی‌ثباتی قیمت برخی کالاهای بازار را بیان کردند و خواهان شدند دولت و مجلس در این زمینه، اقدامات اثرگذارتری انجام بدهند.

در این کرسی مطرح شد که فعالیت‌های علمی دانشجویی بایستی تقویت شود و محیط دانشجویی یک محیط سیاست‌زده نباشد اما مطالبه‌گری برای کاهش مشکلات موجود، تقویت شود.

به این نکته نیز اشاره شد که چشم‌انداز و افق آینده‌نگری نزد دولت‌ها بایستی تقویت شود و مراقبت شود در کارها و امورات، به روزمرگی مبتلا نشویم و آینده‌نگری در برنامه‌ها وجود داشته باشد.

همچنین درباره خطرات پیری جمعیت کشور، برخی دانشجویان، دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.


۱۴۰۱/۱۲/۰۱ - ۱۲:۵۳
۸۹۶ بازدید