اخبار

پژوهشگر روسی با رئیس دانشگاه لرستان دیدار و گفت‌وگو کرد

۱۴۰۱/۱۱/۳۰

پروفسور «یوگنی ویاچسلاویچ‌کامراگوف»، پژوهشگر زیست‌شناس، کارآفرین و عضو آکادمی علوم روسیه با دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، بعدازظهر روز یکشنبه، 30 بهمن‌ماه، پروفسور کامراگوف که در این روز در نشست علمی راهکارهای بیولوژیک جوان‌سازی در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان سخنرانی کرده بود با دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، دکتر سعید محمدزاده، سرپرست معاونت پشتیبانی و توسعه دانشگاه لرستان، دکتر مصطفی کرم‌پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان و دکتر غلامحسین حسینی، مدیر گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان نیز حضور داشتند و دیدگاه‌های خود را درباره ضرورت گسترش همکاری‌های علمی‌بین‌المللی برپایه تقویت تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی بیان کردند.

تقویت ارتباط علمی بین اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی روسیه از جمله موضوعات این دیدار و گفت‌وگو بود.

همچنین در این دیدار و گفت‌وگو، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش‌های گوناگون دانشگاه لرستان از جمله توانمندی‌های دانشکده‌ها، توضیح داده شد.

تشریح برخی اقدامات و فعالیت‌های مهم گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان در راستای تقویت ارتباطات و همکاری‌های فراملی و بین‌المللی دانشگاه لرستان، بخش دیگری از این دیدار و گفت‌وگو بود.

در این دیدار و گفت‌گو بر تقویت و ارتقای هرچه بیشتر شاخص‌ها و زیرساخت‌های بُعد بین‌المللی دانشگاه لرستان تأکید شد.

گفتنی است پروفسور ویاچسلاویچ‌کامراگوف، علاوه بر سخنرانی در نشست علمی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان، یک دستگاه «بیوترون» را به این دانشکده اهداء کرد.

بیوترون دستگاهی است که در زمینه ساطع کردن اشعه از گیاهان برای درمان برخی بیماری‌ها و در نهایت افزایش طول عمر، کاربرد دارد.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۱۱/۳۰ - ۱۹:۵۴
۱۱۷۶ بازدید