اخبار

نشست برنامه‌ریزی دانشگاه‌های استان لرستان برای اردوهای راهیان نور (قرارگاه شهید علم‌الهدی) برگزار شد

۱۴۰۱/۱۱/۰۸

نشست برنامه‌ریزی رؤسا و نمایندگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان برای برگزاری هرچه بهتر و کیفی‌تر اردوهای دانشجویی راهیان‌نور (قرارگاه شهید علم‌الهدی)، به ریاست دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این نشست، صبح روز شنبه، 8 بهمن‌ماه، با حضور رؤسا و نمایندگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان و مدیران سازمان بسیج دانشجویی استان لرستان، به ریاست دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان که ریاست قرارگاه استانی شهید علم‌الهدی (اردوهای دانشجویی راهیان‌نور) را برعهده دارد در اتاق نشست‌های حوزه ریاست دانشگاه لرستان، برگزار شد.

در این نشست گفت‌وگومحور، هر کدام از رؤسا و نمایندگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان، نقطه‌نظرات خود را درباره راهکارهای تقویت برنامه‌ریزی‌های اردوهای دانشجویی راهیان‌نور، بیان کردند.

همچنین مدیران سازمان بسیج دانشجویی استان لرستان، دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را برپایه بهره‌گیری از تجربیات اردوهای راهیان‌ نور سال‌های گذشته، بیان کردند تا امسال (اسفندماه)، اردوهای دانشجویی راهیان‌نور، کیفی‌تر و بهتر از سال گذشته، برگزار شوند.

برای هر دانشگاه در استان نیر سهمیه‌ای از نظر تعداد دانشجویان اردوهای راهیان نور، تعریف شده است.

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و رئیس قرارگاه استانی شهید علم‌الهدی (اردوهای دانشجویی راهیان نور)، تصریح کرد برنامه‌ریزی‌ها براساس تقویت هماهنگی، انسجام و همگرایی بین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان به‌گونه‌ای پیش رود که اردوهای دانشجویی راهیان نور، باشکوه‌تر از سال‌های گذشته، برگزار شوند.

در اردوهای راهیان نور، دانشجویان به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس می‌روند و از نزدیک در یک فضای معنوی، از مکان‌های مجاهدت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام، دیدن می‌کنند.

همچنین، روایان، عملیات‌های مختلف دوران دفاع مقدس را برای دانشجویان، تبیین و تشریح می‌کنند.

انتقال فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت به نسل‌ جوان و دانشجو از اهداف مهم برگزاری اردوهای راهیان نور است که هر سال، اسفندماه، برگزار می‌شوند.

برپایی نمایشگاه‌های متنوع دینی، معنوی، فرهنگی و اجتماعی با موضوعات ایثار، مقاومت و شهادت، از دیگر برنامه‌هایی است که در مکان‌های اردوهای راهیان نور، اجرا می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی استان لرستان، محسن کریمی است.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۱۱/۰۸ - ۱۸:۳۹
۹۷۹ بازدید