اخبار

معاون دانشگاه لرستان و نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور، از آمادگی کامل دانشگاه برای برگزاری نوبت اول کنکور خبر داد

۱۴۰۱/۱۰/۲۸

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان و نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور، از آمادگی کامل دانشگاه لرستان برای برگزاری نوبت اول کنکور 1402 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر اسماعیل رُک‌رُک به خبرنگار ما گفت: «نوبت اول کنکور 1402، همزمان با سراسر کشور، در روزهای پنجشنبه و جمعه، 29 و 30 دی‌ماه، در استان لرستان با رقابت حدود 30 هزار داوطلب برگزار می‌شود».

دکتر رک‌رک، تشریح کرد: «تدابیر و تمهیدات لازم اندیشیده شده است؛ در استان لرستان حدود 30 هزار داوطلب در نوبت اول کنکور 1402 ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد، 7229 نفر در حوزه‌های مختلف آزمون دانشگاه لرستان به رقابت می‌پردازند».

وی، توضیح داد: «داوطلبان در گروه‌های علوم تجربی، علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، زبان‌های خارجی و هنر برای رقابت کنکور ثبت‌نام کرده‌اند».

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور، اظهار داشت: «تدابیر لازم از جمله رعایت فاصله‌گذاری بین صندلی‌های داوطلبان، سیستم‌های گرمایشی، مدیریت ترافیک و سایر موارد، اندیشیده شده است».

دکتر اسماعیل رک‌رک، بیان کرد: «هیچ‌گونه مشکل خاصی تا این لحظه ایجاد نشده است و دانشگاه لرستان با آمادگی کامل، نوبت اول کنکور 1402 را برگزار می‌کند».

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان، ادامه داد: «امسال، نخستین بار است که کنکور سراسری در دو نوبت برگزار می‌شود؛ دروس عمومی حذف شده‌اند و پرسش‌های آزمون از دروس تخصصی‌اند».

دکتر رک‌رک، تصریح کرد: «داوطلب، این انتخاب را دارد که در هر کدام از دو نوبت کنکور یا هر دو نوبت شرکت کند و در نهایت براساس امتیاز بهتری که در هر کدام کسب می‌کند انتخاب رشته کند؛ به عبارت بهتر، داوطلب، به جای یک بار، دو دفعه در طول سال، فرصت شرکت در کنکور را دارد».

وی، تشریح کرد: «در ارزشیابی نهایی داوطلب، ساز و کار این‌گونه است که 40 درصد امتیاز، به سوابق تحصیلی داوطلب اختصاص دارد و 60 درصد متعلق به آزمون (کنکور) است».

گفتنی است در حوزه‌های مختلف آزمون دانشگاه لرستان، از مجموع 7229 نفر داوطلب، بیشترین، با 44 درصد، متعلق به گروه علوم تجربی است.


۱۴۰۱/۱۰/۲۸ - ۱۳:۳۶
۶۹۸ بازدید