اخبار

اعضای هیئت علمی ارتقاءیافته دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان تجلیل شدند

۱۴۰۱/۱۰/۱۴

جمعی از اعضای هیئت علمی ارتقاءیافته‌ی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان، تجلیل شدند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، با حضور دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، دکتر سعید محمدزاده، رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین امین علی‌پور، امام جماعت دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان، جمعی از اعضای هیئت علمی و دانشجویان این دانشکده، اعضای هیئت علمی ارتقاءیافته دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان، تجلیل شدند.

الگوی استاد تراز انقلاب اسلامی؛ شهید سلیمانی و شهید چمران

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان، در این آیین که در سالن اجتماعات دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان برگزار شد، در سخنانی گفت: «الگوی استاد تراز انقلاب اسلامی ایران، بزرگانی همچون شهید سلیمانی و شهید چمران هستند».

دکتر نظری، توضیح داد: «ارتقای مادی انسان، بی‌تردید همراه با ارتقای معنوی اوست و بایسته است که چنین هم باشد».

وی، اظهار داشت: «شخصی که ارتقاء پیدا می‌کند دارای حدی از کمال است و باید بداند که همه وجودش را در راه خدا و خدمت به خلق خدا، وقف کند».

رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان بیان کرد: «استاد تراز انقلاب اسلامی، استادی است که بتواند نظام مسائل ذهنی، اندیشه‌ای و مادی جامعه را رفع کند».

دکتر علی نظری، تصریح کرد: «استادی که ارتقاء یافته است در واقع اندیشه خود را در قالب مقاله، منعکس کرده است و این خودش یعنی درس مهم پرهیز از بُخل و خودخواهی».

دکتر نظری، تأکید کرد: «استاد تراز انقلاب اسلامی، مرزی برای دانش نمی‌شناسد و پیوسته تلاش می‌کند یکی پس از دیگری، مرزهای دانش را فتح کند».

رئیس دانشگاه لرستان به اعضای ارتقاءیافته توصیه کرد به «نظریه‌پردازی» در قالب تهیه کتاب و کرسی‌های نظریه‌پردازی، بپردازند.

وی، تصریح کرد: «نظریه‌پردازی فقط مختص به یک شاخه از علوم نیست؛ بلکه بایستی در همه حوزه‌های علم و دانش، نظریه‌پردازی، تقویت شود».

ارتقاء، رسالت انسان را سنگین‌تر می‌کند

دکتر سعید محمدزاده، رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان، در این آیین، گفت: «وقتی انسان از یک مرحله به مرحله بعدی ارتقاء می‌یابد، در واقع، وظیفه و رسالتش سنگین‌تر می‌شود».

دکتر محمدزاده، تشریح کرد: «رسالت عضو هیئت علمی دانشگاه، معلمی است و هنگامی که ارتقاء می‌یابد وظیفه سنگین‌تری در تعلیم و تربیت خواهد داشت».

وی، در بخش دیگری از گفته‌هایش، اظهار داشت: «در زمینه تهیه مواد شیمیایی و تجهیزات آزمایشگاهی، اقدامات خوبی در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان صورت گرفته است».

رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان، درباره زمین‌های بدون استفاده دانشکده توضیح داد که براساس قراردادی که با بخش خصوصی منعقد شده است این زمین‌ها، از وضعیت نامناسب فعلی، به زمین‌های تولیدی کشاورزی و باغی، تبدیل می‌شوند.

دکتر سعید محمدزاده، توضیح داد: «خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده توسط رئیس محترم دانشگاه لرستان، کلینیک گیاه‌‌پزشکی دانشکده، ایجاد و افتتاح شد».

دکتر محمدزاده، ادامه داد: «تلاش کرده‌ایم در بحث پرورش گیاهان دارویی نیز ارتباطات، همکاری‌ها و تعاملات بین دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان با شرکت‌ها و صنایع مرتبط را گسترش دهیم تا ارتباط نهاد دانشگاه با جامعه و صنعت تقویت شود».

وی، افزود: «براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گفته، قرار است محصولات تولیدشده توسط دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان، با بِرَند دانشکده، در فروشگاه واقع در محل ورودی دانشکده که جاده مهم ترانزیتی کشور است، عرضه شوند».

رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان، افزود: «در زمینه فعالیت مرغ‌داری دانشکده نیز ارتباطات و همکاری‌ها با سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان، کلید خورده و اقدامات تولیدی خوبی، اجرا شده است».

دکتر سعید محمدزاده، به این نکته هم اشاره کرد که طرح‌های پرواربندی در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان، در حال ترویج هستند تا بتوانیم در زمینه تولید گوشت هم خدمات بیشتری به جامعه ارائه کنیم.

نقش مهم دانشگاه و اعضای هیئت علمی در تعلیم و تربیت

امام جماعت دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان در این آیین گفت: «نقش دانشگاه و اعضای هیئت علمی در تعلیم و تربیت، یک نقش بسیار مهم است».

حجت‌الاسلام و المسلمین امین علی‌پور، توضیح داد: «وقتی دانشجو از دانشگاه دانش آموخته می‌شود باید یک فرد کاملاً متخصص دارای تعهد باشد».

علی‌پور، اظهار داشت: «براساس آموز‌ه‌های اسلامی، دانش، دوست مؤمن است و این اهمیت دانش‌آموختن از نگاه دین اسلام است».

وی، تصریح کرد: «فضائلی همچون صبر، خردورزی، نرم‌خویی، مدارا کردن با مردم و دانشجو و ... باید همراه دانش باشند و عمل به دانش نیز بسیار مهم است».

امام جماعت دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان افزود: «علم و تقوا باید همراه یکدیگر باشند».

اسامی ارتقاءیافتگان

اسامی ارتقاءیافتگان دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان:

1_ دکتر بابک پیله‌ور؛ ارتقاء از دانشیار به استاد.

2- دکتر مصطفی درویش‌نیا؛ ارتقاء از دانشیار به استاد.

3- دکتر حمیدرضا عیسوند؛ ارتقاء از دانشیار به استاد.

4_ دکتر حمیدرضا متین‌فر؛ ارتقاء از دانشیار به استاد.

5_ دکتر عبدالله احتشام‌نیا؛ ارتقاء از استادیار به دانشیار.

6_ دکتر ضیاءالدین باده‌یان؛ ارتقاء از استادیار به دانشیار.

7_ دکتر رضوان قنبری‌موحد؛ ارتقاء از استادیار به دانشیار.

8_ دکتر عباس ملکی؛ ارتقاء از استادیار به دانشیار.

9_ دکتر حسن مومیوند؛ ارتقاء از استادیار به دانشیار.

10- دکتر حجت‌اله یونسی؛ ارتقاء از استادیار به دانشیار.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۱۰/۱۴ - ۱۰:۴۵
۱۳۹۵ بازدید