اخبار

برگزاری نشست بصیرتی دانشگاه لرستان/ شهید سلیمانی، عمر خود را در راه امنیت، عزت و اقتدار ایران اسلامی سپری کرد

۱۴۰۱/۱۰/۱۲

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان، در نشست بصیرتی دانشگاه لرستان گفت: «حاج قاسم سلیمانی، عمر خود را در راه امنیت، عزت و اقتدار ایران اسلامی، سپری کرد».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این نشست بصیرتی که دوشنبه، 12 دی‌ماه، در آستانه سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، با حضور جمعی از دانشگاهیان در سالن شهیدمیربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد حجت‌الاسلام و المسلمین علی درویشی، نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان، در سخنانی، به عنوان سخنران اصلی نشست، گفت: «بزرگ‌ترین اقدام سردار سلیمانی این بود که در برابر ائتلاف غربی حامی داعش، ائتلاف جامعه اسلامی در برابر داعش جنایتکار و ساخته آمریکا را تشکیل داد و داعش شکست خورد».

حجت‌الاسلام و المسلمین درویشی تصریح کرد: «با شکست داعش، شهید سلیمانی، محبوبیت فراوانی در جهان اسلام کسب کرد؛ امنیت و منافع ملی ایران ارتقاء یافت و محور مقاومت درخشید».

وی توضیح داد: «جهاد تبیین، دارای اهمیت فراوان است؛ زیرا دشمن از طریق جنگ ترکیبی به‌دنبال ایجاد ناامیدی در جامعه درباره عملکرد نظام جمهوری اسلامی ایران است».

درویشی افزود: «نقش اساتید دانشگاه‌ها در جهاد تبیین برای روشنگری دانشجویان، بسیار مهم است».

وی، اظهار داشت: «دشمن از طریق فضای مجازی، به‌دنبال جایگزین کردن ضدارزش‌ها به‌جای ارزش‌هاست».

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان، تشریح کرد: «تاکتیک دشمن آن است در جامعه القاء کند که نظام جمهوری اسلامی ایران که یک نظام دینی و مردمی است کارآمد نیست».

حجت‌الاسلام و المسلمین علی درویشی، افزود: «دشمن از طریق تحریف واقعیت‌ها و دروغ‌پردازی، تلاش می‌کند به نسل جوان کشور ما بگوید که هرچه در غرب است ارزش و مطلوب است».

علی درویشی، بیان کرد: «نظام جمهوری اسلامی ایران به پیشرفت‌های زیادی دست یافته است؛ همچون ساخت پهبادها که در جهان، انعکاس فراوان در زمینه منزلت و اقتدار نظامی ایران یافته است».

درویشی، تصریح کرد: «ایران اسلامی به برکت وقوع انقلاب اسلامی و جان‌فشانی‌های شهدای والامقامی همچون شهید سلیمانی، امروز دارای امنیت پایدار و اقتدار غرورآفرین در سطح منطقه و جهان است».

وی، تصریح کرد: «اغتشاشات اخیر از سوی دشمن طراحی و اجرا شد؛ البته دشمن از برخی بسترهای نارضایتی در داخل کشور، برای ایجاد آشوب و اغتشاش، حداکثر بهره‌برداری را می‌کند».

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان، تصریح کرد: «آمریکا و متحدانش، به‌دنبال تقویت تحریم‌های ظالمانه علیه ایران اسلامی و بحران‌آفرینی در کشور هستند».

حجت‌الاسلام و المسلمین درویشی، اظهار داشت: «از دیگر تاکتیک‌های دشمن، ایجاد تحرکات قومیتی ضدامنیتی در کشور است».

گفتنی است دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان، نیز در سخنان کوتاهی، برخی مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری شهید حاج قاسم سلیمانی را توضیح دادند.

در این نشست بصیرتی که با همکاری سازمان بسیج اساتید استان لرستان، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان برگزار شد اعضای هیئت علمی حاضر در نشست، دیدگاه‌های خود را درباره موضوع نشست، بیان کردند.

سردار بزرگ ایران و جهان اسلام، حاج قاسم سلیمانی در تاریخ 13 دی‌ماه 1398 توسط ارتش تروریستی آمریکا به درجه رفیع شهادت نائل شد.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۱۰/۱۲ - ۲۰:۱۲
۹۳۳ بازدید