اخبار

مکتب شهید سلیمانی، موج اسلام‌خواهی را در جهان به‌راه انداخت

۱۴۰۱/۱۰/۱۱

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان، گفت: «شهادت و مکتب سردار سلیمانی، موج اسلام‌خواهی را در جهان، به‌راه انداخت».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی کن کبود، به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، در گفت‌وگو با خبرنگار ما، تشریح کرد: «براساس آموزه‌های مقام معظم رهبری، شهید سلیمانی، فقط یک اسم و عنوان نیست؛ بلکه یک مکتب انسان‌ساز است که بشریت را به‌سوی کمال و معنویت هدایت می‌کند».

دکتر حاتمی‌کن‌کبود، توضیح داد: «مکتب شهید سلیمانی، یک طرح جامع و منسجم کمال‌بخش است و شاخص‌هایی دارد».

وی افزود: «یکی از ویژگی‌های مکتب شهید سلیمانی، معنویت دینی و ظلم ستیزی است».

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان، اظهار داشت: «مکتب شهید سلیمانی، تداوم مکتب تشیع و امامین انقلاب اسلامی است».

حجت الاسلام و المسلمین حبیب حاتمی‌کن‌کبود، تبیین کرد: « از مهم‌ترین شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی، خداباوری، توحید، عشق به اسلام ناب محمدی، دنیاگریزی، ارادت به اهل بیت (علیهم السلام) و تلفیق معنویت با سیاست است».

وی تشریح کرد: «شهید سلیمانی در هر شرایطی، تکالیف الهی خود را انجام می‌داد و این، از خصوصیات مهم مکتب شهید سلیمانی است».

دکتر حاتمی کن‌کبود، تصریح کرد: «شهید سلیمانی، همواره، پاسدار ارزش‌های دینی، اخلاقی و انسانی بود و به مشارکت و نقش مردم در امور، باور داشت».

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان، بیان کرد: «شهید سلیمانی، یک دشمن‌شناس دقیق بود؛ ایشان، دشمن اصلی را صهیونیسم، آمریکا، انگلیس و استعمار می‌دانست نه آن جوانی که به هر علتی، فریب خورده است».

حجت‌الاسلام و المسلمین حاتمی‌کن‌کبود، توضیح داد: «در مکتب شهید سلیمانی، حساب دشمن اصلی از جوانی که فریب خورده است جداست؛ جوان فریب‌خورده را باید هدایت کرد اما در برابر دشمن اصلی که استکبار جهانی با سرکردگی آمریکای جنایت‌کار است باید پایداری، ایستادگی و مقاومت کرد».

وی، افزود: «مکتب شهید سلیمانی، یک مکتب محدود به مرزهای ملی نیست؛ بلکه یک مکتب انسان‌ساز و عمیق جهانی است».

دکتر حاتمی کن‌کبود، تصریح کرد: «کتاب و کتاب‌خوانی، ارتقای سطح معرفت و بینش فردی، جان‌نثاری در راه ارزش‌های اسلامی و انسانی و روحیه شهادت طلبی، از دیگر ویژگی‌های بارز مکتب شهید سلیمانی است».

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان، تشریح کرد: «سردار بزرگ جهان اسلام، حاج قاسم سلیمانی، قبل از آنکه شهید شود با نفسانیات خویش جنگیده بود و در مسیر کمال الهی قرار گرفته بود».

حجت الاسلام و المسلمین حبیب حاتمی کن کبود، تصریح کرد: «در نهایت، خداوند، توفیق شهادت را نصیب سردار حاج قاسم سلیمانی کرد و شهید سلیمانی، تبدیل به یک مکتب انسان‌ساز و ماندگار جهانی شد».

گفتنی است سردار بزرگ ایران و جهان اسلام، حاج قاسم سلیمانی، 13 دی‌ماه 1398، به دست ارتش تروریستی آمریکا، شهید شد.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۱۰/۱۱ - ۱۴:۴۲
۶۶۰ بازدید