اخبار

برگزاری 40 کرسی علمی، ترویجی، آزاداندیشی در دانشگاه لرستان از ابتدای مهرماه تاکنون

۱۴۰۱/۱۰/۱۰

دبیر کرسی‌های علمی، ترویجی و آزاداندیشی دانشگاه لرستان گفت: «از ابتدای مهرماه امسال، با احتساب کرسی‌های تخصصی هفته پژوهش و فناوری، تعداد 40 کرسی علمی، ترویجی و آزاداندیشی در دانشگاه لرستان برگزار شده است».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر مهرداد امیری، تشریح کرد:«یکی از وظایف ذاتی دانشگاه، تقویت و ترویج گفت‌وگو و گفتمان‌سازی در جامعه است».

دکتر امیری، توضیح داد: «گفت‌وگو، اساس شکل‌گیری تمدن‌هاست و هرچقدر گفت‌وگو در جامعه تقویت شود عقلانیت در آن جامعه، گسترش می‌یابد».

وی بیان کرد: «گفت‌وگو و مشورت کردن، مورد تأکید آموزه‌های قرآنی است؛ هرچه گفت‌وگو و مشورت، بیشتر شود اقدامات به روش احسن، در جامعه بیشتر می‌شود».

دبیر کرسی‌های علمی، ترویجی و آزاداندیشی دانشگاه لرستان افزود: «هرچقدر گفت‌وگو در جامعه بیشتر شود سطح نزاع و درگیری بین افراد جامعه هم کاسته می‌شود».

دکتر مهرداد امیری، اظهار داشت: «از سوی دیگر، مطالبه‌گری، به‌ویژه مطالبه‌گری نسل جوان و دانشجو، از تأکیدات مقام معظم رهبری است که در کرسی‌های آزاداندیشی دانشجویی، شاهد تقویت فرهنگ مطالبه‌گری هستیم».

دکتر امیری، تصریح کرد: «هرچقدر مطالبه‌گری تقویت شود نظارت مردمی بر عملکرد مدیران و مسئولان، بیشتر می‌شود که به نفع جامعه است».

وی توضیح داد: «برگزاری کرسی‌های علمی، ترویجی و آزاداندیشی، بسترسازی از سوی دانشگاه برای تقویت فرهنگ گفت‌وگو و مطالبه‌گری در جامعه است».

دکتر امیری، انواع کرسی‌ها را به این شرح، توضیح داد: «در کرسی‌های علمی، ترویجی تخصصی، یک عضو هیئت علمی، دیدگاه تخصصی را مطرح می‌کند و دو عضو هیئت علمی، به عنوان داور یا ناقد، نظرات خود را مطرح می‌کنند».

وی ادامه داد: «در کرسی‌های آزاد اندیشی دانشجویی، دانشجویان با حضور شخصیت‌ها، مدیران و مقامات، انواع دیدگاه‌های خود را در راستای مطالبه‌گری و مسائل روز کشور، بیان می‌کنند».

دبیر کرسی‌های علمی، ترویجی و آزاداندیشی دانشگاه لرستان، تصریح کرد: «به باور بنده، هرچقدر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی دانشجویی در دانشگاه‌ها بیشتر شود ابهامات و شائبه‌های دانشجویان درباره مسائل جامعه، کاهش می‌یابد».

دکتر مهرداد امیری، افزود: «در دانشگاه لرستان، با حمایت رئیس محترم دانشگاه لرستان، جناب آقای دکتر نظری، از ابتدای مهر امسال تاکنون {دی‌ماه}، تعداد پنج کرسی آژاداندشی دانشجویی درباره مباحث مدیریتی، اغتشاشات، مدیریت سطح کشور، ارتباط دختر و پسر و عفاف و حجاب برگزار شده است که باعث تشویق وزارت علوم شد؛ زیرا جلوتر از برنامه وزارت علوم در این زمینه هستیم».

وی تشریح کرد: «براساس برنامه اعلام شده از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بایستی دانشگاه‌ها در مدت سه ماه، تعداد سه کرسی آزاداندیشی دانشجویی برگزار کنند که دانشگاه لرستان توانست در مدت سه ماه، تعداد پنج کرسی آزاداندیشی دانشجویی برگزار کند».

دکتر امیری، تصریح کرد: «به اعتقاد بنده، ترویج گفت‌وگو، یکی از عوامل تقویت‌کننده‌ی امنیت و آرامش در جامعه است و نقش دانشگاه ها در این زمینه یک نقش مهم است».

وی ادامه داد: «در هفته پژوهش و فناوری، با برنامه‌ریزی و تلاش معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، تعداد 25 کرسی علمی، ترویجی تخصصی برگزار شد که با احتساب کرسی‌های هفته پژوهش و فناوری، از ابتدای مهرماه تا دی‌ماه، تعداد 40 کرسی علمی، ترویجی و آزاداندیشی در دانشگاه لرستان برگزار شده است».

دبیر کرسی‌های علمی، ترویجی و آزاداندیشی دانشگاه لرستان، درباره خانه ملی گفت‌وگوی آزاد دانشگاه لرستان نیز توضیح داد که این خانه، زیرنظر معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان فعالیت می‌کند و خوشبختانه نشست‌های مفیدی در این خانه با حضور مقامات مختلف استانی و کشوری و پرسش و پاسخ دانشجویی برگزار شده است.

مدیریت خانه ملی گفت‌وگوی آزاد دانشگاه لرستان را حجت‌الاسلام و المسلمین خدایی، عهده‌دار است.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۱۰/۱۰ - ۱۱:۱۷
۸۲۲ بازدید