اخبار

نشست گفت‌وگومحور معاون عمرانی استاندار لرستان با جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۴۰۱/۱۰/۰۵

در راستای گسترش ارتباط بین دانشگاه لرستان و استانداری لرستان، نشست هم‌اندیشی، گفت‌وگومحور و پرسش و پاسخ معاون عمرانی استاندار لرستان با جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان، درباره نظام مسائل عمرانی استان لرستان، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، روز دوشنبه، 5 دی‌ماه، با حضور دکتر احمدرضا دالوند، معاون عمرانی استاندار لرستان و دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، این نشست، به میزبانی دانشگاه لرستان، برگزار شد.

در این نشست گفت‌وگومحور، اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان به‌ویژه اعضای هیئت علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان، دیدگاه‌ها، توصیه‌ها، انتقادها و راهکارهای پیشنهادی خود درباره مشکلات، مسائل و چالش‌های مربوط به حوزه زیرساختی عمران استان را با معاون عمرانی استاندار لرستان، درمیان گذاشتند.

هدف از برگزاری چنین نشست‌هایی، بهره‌گیری هرچه بهتر و اثرگذارتر از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نظام دانشگاهی استان لرستان برای کاستن از نظام مسائل استان است.

همچنین، تعدادی از مدیران گروه‌های آموزشی دانشکده‌های دانشگاه لرستان در این نشست حضور داشتند و با رویکرد مطالبه‌گری، درباره چیستی و چرایی چالش‌های استان لرستان، گفته‌های خویش را خطاب به معاون عمرانی استاندار لرستان، بیان کردند.

دکتر احمدرضا دالوند، معاون عمرانی استاندار لرستان، در سخنانی، برگزاری این‌گونه نشست‌ها را به مثابه یک مشاوره علمی مفید و سازنده از سوی دانشگاهیان فرهیخته، در مسیر یاری‌رسانی نظام آموزش عالی لرستان به پیشرفت استان، دانست.

دالوند به این نکته اشاره کرد که استان لرستان به عنوان یک استان کمتربرخوردار، چالش‌های گوناگونی دارد که دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان از جمله دانشگاه لرستان می‌توانند با ارائه راهکارهای علمی و کاربردی، گام‌های سازنده‌ای برای رفع چالش‌ها بردارند.

وی، با تکیه بر آمار، گفت: «در حوزه زیرساختی عمران استان لرستان، تعداد 976 پروژه وجود دارد که بایستی با تقویت برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری‌ها، به سرانجام نهایی برسند».

معاون عمرانی استاندار لرستان، یکی از چالش‌های اصلی اکثر پروژه‌های عمرانی استان لرستان همچون راه‌آهن را سرعت لاک‌پشتی آن‌ها برای تکمیل، دانست که خوشبختانه، این روند با تلاش‌ها، رایزنی‌ها و پیگیری‌های تیم مدیریت اجرایی استان، در حال تغییر است.

احمدرضا دالوند که دکترای عمران دارد، خواستار شد موضوعات پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی، به‌ویژه در رشته‌هایی همچون عمران، به‌گونه‌ای کاربردی تهیه شوند و بتوانند حداقل، یک چالش جامعه را رفع کنند.

معاون عمرانی استاندار لرستان، از یک شکاف، سخن گفت: «شاهد هستیم در بسیاری موارد، بین تئوری‌پردازی آکادمیک و دانشگاهی با اجرا و کاربرد در جامعه، فاصله و شکاف هست!».

وی، خواهان شد شکاف و فاصله‌ی بین تئوری و اجرا، از بین برود: «بازدیدهای علمی دانشجویان از پروژه‌ها، بایستی گسترش یابند تا دانشجویان، علاوه بر یادگیری تئوری، بتوانند در عمل و اجرا، خود را سنجش کنند».

دالوند، یکی از چالش‌های مهم را در سطح استان، کمبود و ضعف در زمینه‌ی نیروی انسانی ماهر، متخصص و کارآمد دانست و از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان خواست دوره‌های مهارت‌افزایی در زمینه‌های گوناگون را گسترش دهند.

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان نیز در سخنان کوتاهی، ضمن تأکید بر تقویت ارتباط بین دانشگاه لرستان با سازمان‌های اجرایی استان از جمله استانداری لرستان، اعلام کرد دانشگاه لرستان، آماده است در قالب نشست‌ها و هیئت‌های اندیشه‌ورز تخصصی و مسئله‌محور، در کاستن از نظام مسائل استان لرستان، مشارکت اثرگذار کیفی داشته باشد.

در این نشست، دکتر مصطفی کرم‌پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان نیز گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های دانشگاه لرستان برای گسترش ارتباط بین دانشگاه لرستان با جامعه و صنعت، ارائه کرد.

مدیریت کارآفرینی و ارتباط با جامعه‌ی دانشگاه لرستان، زیرنظر معاونت پژوهش و فناوری این دانشگاه، فعالیت می‌کند.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۱۰/۰۵ - ۱۹:۰۵
۳۴۴۹ بازدید