اخبار

برگزاری کرسی‌های گوناگون علمی، ترویجی در دانشگاه لرستان

۱۴۰۱/۱۰/۰۲

کرسی‌های مختلف و متنوع علمی، ترویجی با موضوعات گوناگون علمی از جمله برنامه‌‌هایی است که این روزها شاهد برگزاری آن‌ها در دانشگاه لرستان هستیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، کرسی‌های علمی، ترویجی با حضور دانشجویان، داوران و اعضای هیئت علمی متناسب با موضوع، برگزار می‌شوند.

برای نمونه در روزهای اخیر، کرسی علمی، ترویجی زمینه‌های گسترش تشیع در استان لرستان برگزار شد که ارائه‌دهنده‌‌ی آن، دکتر شهرام رهنما، عضو هیئت علمی گروه آموزشی معارف و فلسفه اسلامی دانشگاه لرستان و مدیر حوزه ریاست این دانشگاه بود.

دکتر شهرام رهنما، در این کرسی، دیدگاه‌های خود را درباره علل استقبال مردم لرستان از تشیع براساس نگاه تاریخی، بیان کرد.

همچنین موضوعاتی همچون مناسبات فرهنگی و پیوندهای طایفه‌ای، ارتباط نزدیک با رهبران و بزرگان امامیه، حاکمیت خاندان‌های شیعه و ... در این کرسی علمی، ترویجی توضیح داده شد.

دکتر داریوش نظری و دکتر مجتبی گراوند به‌عنوان داوران کرسی نیز دیدگاه‌های خود را درباره موضوع بیان کردند.

دکتر مهرداد امیری، مدیر این کرسی بود. همچنین، دانشجویان حاضر در کرسی، پرسش‌های خود را مطرح کردند و دکتر شهرام رهنما به عنوان ارائه‌دهنده‌ی کرسی به پرسش‌های دانشجویان، پاسخ داد.

دیگر کرسی، با عنوان «گفتمان حقوق بشر در آثار منتخب کرت ونه‌گارت: پژوهشی بر سیاست‌های آمریکا از نگاه نوآم» نیز برگزار شد که دکتر عبدالحسین جودکی، عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان، ارائه‌دهنده‌ی آن بود.

در این کرسی، دکتر مهدی شاهین و دکتر مهدی ذولفقاری که هر دو عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه لرستان هستند دیدگاه‌های خود را به عنوان ناقد، بیان کردند.

مدیریت این کرسی را دکتر مجتبی گراوند، عهده‌دار بود.

هدف از برگزاری کرسی‌های مختلف علمی، ترویجی دانشگاه لرستان، گسترش فضای گفت‌وگوها و نقدهای علمی درباره موضوعات در محیط‌های دانشگاهی است.

کرسی‌های علمی، ترویجی دانشگاه لرستان با همکاری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان و سازمان بسیج اساتید استان لرستان برگزار می‌شوند.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۱۰/۰۲ - ۱۷:۳۱
۸۸۰ بازدید