اخبار

رویداد ایده شو دانشجویی «علوم پایه و کارآفرینی» برگزار شد

۱۴۰۱/۱۰/۰۱

رویداد ایده‌شو دانشجویی دانشگاه لرستان، با موضوع «علوم‌پایه و کارآفرینی»، برگزار و ایده‌پردازان برتر، تجلیل شدند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، مرکز نوآوری دانشگاه لرستان که زیرنظر معاونت پژوهش و فناوری این دانشگاه فعالیت می‌کند رویداد ایده‌شو دانشجویی «علوم‌پایه و کارآفرینی» را در مرکز آپا دانشگاه لرستان برگزار کرد.

دانشجویان ایده‌پرداز در حضور داوران، ایده‌های خود را بیان و داوران نیز درباره هر ایده، دیدگاه‌های تخصصی خود را مطرح کردند.

پس از ارائه ایده‌ها توسط دانشجویان، بر اساس تصمیم هیئت‌داوران، از تعداد 13 ایده منتخب، سه ایده به‌ نام‌‌های «بکارگیری امواج نوری مادون قرمز بی‌خطر برای ساخت پیانو فتونیک؛ ارائه‌شده توسط نگار فضائلی و نگین فضائلی»، «ساخت و مطالعه­ی ظرفیت ذخیره‌سازی هیدروژن در نانو کامپوزیت­ها؛ ارائه‌شده توسط فاطمه محمودی، فریبا موسوی‌عزیزی، فاطمه بازوند، سمیه عیسوند» و «تهیه‌ی ماسک یا پارچه‌های از جنس نانو الیاف معدنی به‌دلیل خواص ضدویروسی‌شان؛ ارائه‌شده توسط ندا عبدی»، به‌ترتیب به‌عنوان ایده‌های اول تا سوم برگزیده شدند و با اهدای لوح تقدیر و جایزه، از ایده‌پردازان برتر، تجلیل شد.

در همین رابطه، دکتر سروش آزادبخت، مدیر مرکز نوآوری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، به خبرنگار ما گفت: «ایده شو، رویدادی است که افراد، توانمندهای خود را در ایده‌پردازی، بیان ایده و انتقال آن به دیگران، محک می‌زنند؛ در واقع ایده شوها رویدادهایی برای كارآفرینی هستند كه افراد این فرصت را پیدا می‌كنند تا در محیطی دوستانه به بیان ایده‌های نوآورانه، بپردازند».

دکتر آزادبخت تشریح کرد: «در این رویداد، افراد، علاوه بر ایده­پردازی، نحوه تشریح ایده خود را می­آموزند و از طرفی ایده­هایشان برای راه­اندازی یك كسب و كار نوپا را در معرض نقد قرار می­دهند».

وی افزود: «کمک به توسعه، هدایت و حمایت از ایده‌ها برای تجاری‌سازی آن‌ها و ایجاد تسهیلات لازم ادامه فعالیت‌ها، از مهم‌ترین اهداف برگزاری رویداد ایده‌شوی دانشجویی است».

مدیر مرکز نوآوری دانشگاه لرستان درباره سومین رویداد ایده شو دانشجویی این دانشگاه توضیح داد: «در این رویداد، تعداد 19 ایده دریافت شد که طی دو مرحله داوری ابتدایی از بین آن‌­ها 13 ایده برتر جهت ارائه حضوری در آیین پایانی این رویداد برگزیده و در نهایت، پس از ارائه حضوری، سه ایده‌ی برتر معرفی شدند».

گفتنی اینکه در رویداد ایده شو دانشجویی، مدت زمان ارائه ایده‌ها، پنج دقیقه است و ایده‌پردازان، سه دقیقه فرصت دارند به پرسش‌های داوران، پاسخ دهند.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۱۰/۰۱ - ۱۵:۴۸
۹۶۷ بازدید