اخبار

کارگاه آموزش سبک‌های خبرنویسی برای کارشناسان روابط عمومی شهرداری خرم‌آباد برگزار شد

۱۴۰۱/۰۳/۲۶

کارگاه آموزش سبک‌های خبرنویسی با تدریس شهرام شرفی (از دانشگاه لرستان)، برای کارشناسان روابط عمومی شهرداری خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، این کارگاه آموزشی برای کارشناسان خبری شهرداری مرکزی، شهرداری‌های مناطق تابعه و روابط عمومی‌های سازمان‌های زیرمجموعه‌ی شهرداری خرم‌آباد در سالن جلسات شهرداری مرکزی خرم‌آباد برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی، ویژگی‌های سبک‌های خبری مختلف از جمله سبک خبری هرم‌وارونه (ساده و پیشرفته)، سبک خبری هرم، سبک خبری چهار بلوک، سبک خبری نرم خبر و ... بیان شد.

همچنین تارنماهای مختلف خبری، اداری، سازمانی استان لرستان از نگاه خبرنویسی، خبرنگاری و به‌روز بودن، مورد بحث و گفتگوی حاضران در کارگاه، قرار گرفت.

در این کارگاه، مباحث دیگری همچون ویژگی‌های تیتر خبری، تفاوت بین تیتر خبری با تیتر غیرخبری (فیچر)، انواع لیدهای خبری و موضوعات مشابه، مطرح شدند.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی برمبنای ظرفیت‌های انسانی داخل استان

در همین رابطه، بهزاد رضوانی، مدیر روابط عمومی شهرداری خرم‌آباد به خبرنگار ما گفت: «برنامه‌ریزی کرده‌ایم براساس استفاده از ظرفیت‌های انسانی داخل استان، سطح کیفی خبرنویسی و خبرنگاری در زمینه‌های اطلاع‌رسانی را ارتقاء بدهیم».

رضوانی، توضیح داد: «در جهان امروز که عصر داده، اطلاعات و رسانه است اطلاع‌رسانی و خبررسانی به‌موقع و حرفه‌ای از جمله مباحث مهم است که بایستی مورد توجه جدی قرار گیرد».

وی، اظهار داشت: «بخشی از جهاد تبیین، این است که اقدامات انجام شده و دستاوردها با روش‌های حرفه‌ای خبرنگاری و خبرنویسی به اطلاع افکار عمومی برسد؛ در این راستا، برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی از جمله اولویت‌های کاری روابط عمومی شهرداری خرم‌آباد است».


۱۴۰۱/۰۳/۲۶ - ۱۸:۳۷
۷۱۰ بازدید