اخبار

نخستین ایده شو 1401 دانشگاه لرستان برگزار شد/ اعلام اسامی برگزیدگان

۱۴۰۱/۰۳/۲۴

مرکز نوآوری دانشگاه لرستان، نخستین رویداد «ایده شو دانشجویی سال 1401» را با تمرکز بر کارآفرینی در رشته‌های فنی و مهندسی، برگزار کرد.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، با حضور دکتر مصطفی کرم‌پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، نخستین رویداد ایده‌شو دانشجویی دانشگاه لرستان در سال 1401 را مرکز نوآوری این دانشگاه، صبح روز سه‌شنبه، 24 خردادماه، به میزبانی مرکز آپای دانشگاه، برگزار کرد.

دکتر کرم‌پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان در این رابطه، گفت: «برنامه‌ی ما آن است که هر ماه، یک رویداد ایده شو برگزار کنیم».

وی، تشریح کرد: «ایده‌شوهای سال 1401 ، در راستای شعار سال یعنی تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، خواهند بود».

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، اظهار داشت: «رسالت ما این است که برای رونق فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و رسیدن ایده‌ها به مرحله‌ی تجاری سازی و اشتغال‌آفرین، تسهیل‌گری را فراهم آوریم».

دکتر کرم‌پور، تصریح کرد: «بایستی تلاش کنیم موانع را در چارچوب اختیاراتی که داریم و در مسیر تحقق شعار سال، برطرف کنیم».

وی، بیان کرد: «در دانشگاه، یک بخش کاری به نام مدیریت ارتباط با جامعه و کارآفرینی وجود دارد که امیدوارم بیش از پیش، از برگزیدگان رویدادهای ایده‌شو، حمایت‌های لازم را انجام بدهد».

برگزاری ایده‌شوها و استارتاپ‌ها برای حمایت از خلاقیت و نوآوری

مسئول مرکز نوآوری دانشگاه لرستان، گفت: «معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه، اقدامات اثرگذاری برای برگزاری استارتاپ‌ها و ایده‌شوها با هدف حمایت از خلاقیت و نوآوری انجام داده است».

دکتر سروش آزادبخت، تشریح کرد: «معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان در چند ماه اخیر و در راستای سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه فناوری، اقدامات بسیار خوبی از جمله برگزاری استارتاپ‌ها، ایده شو‌ها و رویداد‌ها با هدف ایده‌پردازی، خلاقیت و نوآوری دانشجویان انجام داده است تا دانشجویان بتوانند به مرکز نوآوری و مراکز رشد دانشگاه و پارک علم و فناوری استان، وارد شوند و در نهایت، شرکت دانش‌بنیان خود را شکل دهند و به تولید محصول برسند».

وی توضیح داد: «ایده شو، رویدادی است که افراد، توانمندهای خود را در ایده‌پردازی، بیان ایده و انتقال آن به دیگران محک می‌زنند؛ در واقع، ایده‌شو‌ها رویدادهایی برای كارآفرینی هستند كه افراد، این فرصت را پیدا می‌كنند تا در محیطی دوستانه به بیان ایده‌های نوآورانه خود بپردازند و در جریان این رویداد، افراد هم ایده‌پردازی و هم نحوه تشریح ایده‌ی خود را می‌آموزند و از طرفی، ایده‌هایشان برای راه‌اندازی یك كسب و كار نوپا را در معرض نقد قرار می‌دهند».

دکتر آزادبخت، افزود: «در رویداد ایده‌شو، ایده‌ها، چكش‌كاری می‌شوند».

مسئول مرکز نوآوری دانشگاه لرستان اظهار داشت: «کمک به توسعه و بسترسازی رویدادهای کارآفرینی معارف دینی و فرهنگی، ترویج فرهنگ کارآفرینی و ایجاد کسب‌ و‌ کار حوزه فرهنگی، مذهبی، ایجاد بانک ایده، جلب توجه سرمایه‌گذاران به ایده‌های ارائه‌شده، شکل‌گیری و توسعه اکوسیستم کارآفرینی، بازارسازی و بازاریابی شرکت‌های ایجاد شده مبتنی بر فناوری و هدایت و حمایت از ایده‌ها برای تجاری‌سازی آن‌ها و ایجاد تسهیلات لازم برای ادامه فعالیت، از مهم‌ترین اهداف برگزاری این رویداد است».

دکتر آزادبخت، افزود: «موضوع نخستین ایده‌شو، کارآفرینی در رشته‌های فنی و مهندسی است».

وی توضیح داد: «در این رویداد تعداد 20 ایده دریافت شد که طی سه مرحله داوری ابتدا 15 ایده انتخاب و از بین آن‌ها ۱۰ ایده‌ی برتر جهت ارائه حضوری در اختتامیه این رویداد برگزیده شدند که در نهایت پس از ارائه حضوری، سه ایده‌ی برتر معرفی شدند».

مسئول مرکز نوآوری دانشگاه لرستان، بیان کرد: «مدت زمان در نظر گرفته شده برای ارائه ایده‌ها ۵ دقیقه و زمان پاسخگویی به پرسش‌های داوران، یک دقیقه در نظر گرفته شد».

اسامی برگزیدگان رویداد ایده‌شو

براساس رأی هیئت داوران، اسامی برگزیده‌‌های رویداد ایده شو دانشجویی دانشگاه لرستان که در روز سه‌شنبه، 24 خردادماه در مرکز آپای دانشگاه لرستان برگزار شد به این شرح است:

1_ مصطفی شیراوند؛ دانشجوی مقطع دکترا؛ عنوان ایده: سیم‌کش و کار درمانی براساس تمرینات تقابلی بین عضلات اسکلتی بدن.

2_ حدیث فولادی؛ دانشجوی کارشناسی ارشد؛ عنوان ایده: لامپ‌های رشته‌ای نئون.

3_ سمیه پیرزاده، فائزه غلامی؛ دانشجویان مقطع کارشناسی؛ عنوان ایده: نرم‌افزار آنلاین آموزش آشپزی.

گفتنی است معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان، جوایزی را به برگزیدگان این رویداد، اهداء کرد.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۰۳/۲۴ - ۱۵:۰۴
۱۲۳۱ بازدید