اخبار

دانشگاه لرستان و آموزش و پرورش لرستان، همکاری‌های دوجانبه‌ را گسترش می‌دهند

۱۴۰۱/۰۳/۱۸

سرپرست دانشگاه لرستان و مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان، بر گسترش همکاری‌های دوجانبه‌ی عملیاتی و تشکیل کارگروه مشترک برای اثرگذاری در کاستن از نظام مسائل استان، تأکید کردند.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رضا عزتی، مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان در نشست مشترکی که ظهر روز چهارشنبه، 18 خردادماه در محل حوزه ریاست اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان برگزار شد بر گسترش همکاری‌های دوجانبه با رویکرد مسئله‌محوری، تأکید کردند.

باید در کاهش مشکلات استان، اثرگذار باشیم

دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان در این نشست، گفت: «ما در استان لرستان دارای مشکلات مختلفی همچون مهاجرفرستی هستیم؛ پس، بایستی همکاری‌های دوجانبه بین آموزش و پرورش و دانشگاه را تقویت کنیم تا بتوانیم در رفع مشکلات استان، اثرگذار باشیم».

دکتر نظری، افزود: «آموزش و پرورش و نهاد دانشگاه مکمل همدیگر هستند؛ اگر آموزش و پرورش، ضعیف باشد دانشگاه هم ضعیف خواهد و برعکس».

وی تصریح کرد: «وقتی آموزش و پرورش و دانشگاه، مکمل یکدیگر هستند نباید از همدیگر، دور باشند و بایستی با همدیگر، ارتباطات و تعاملات پایدار کاربردی، داشته باشند».

سرپرست دانشگاه لرستان، توضیح داد: «در بخش‌هایی همچون محتوای کتاب‌ها، آزمایشگاه‌ها و روش‌های تدریس، دانشگاه لرستان این آمادگی را دارد که توانمندی‌های خود را با آموزش و پرورش استان، به اشتراک بگذارد».

همکاری دوجانبه با هدف ارتقای کیفیت آموزش

رضا عزتی، مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان، در این نشست، گفت: «باید کوشش کنیم با بسط همکاری‌های دوجانبه، کیفیت آموزش را در همه زمینه‌ها ارتقاء بدهیم».

عزتی، توضیح داد: «ما باید به سوی توسعه متوازن در انتخاب رشته‌ها در سطح آموزش و پرورش برویم؛ همچنین، ما باید مهارت‌آموزی را در سطح دانش‌آموزان تقویت کنیم و بدون تردید در سطح دانشگاه هم باید اینگونه باشد».

وی، افزود: «دانش‌آموز باید متناسب با استعداد، علاقه و توانمندی‌اش، رشته تحصیلی را انتخاب کند نه اینکه خانواده بر او تحمیل کند که حتماً باید در فلان رشته، ادامه‌ی تحصیل بدهد».

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان، تشریح کرد: «هم دانشگاه و هم آموزش و پرورش استان لرستان، دارای مشکلات مختلفی هستند؛ از سوی دیگر، استان هم مشکلات متعددی دارد؛ به همین خاطر باید همکاری‌های علمی دوجانبه را برای رفع چالش‌ها، گسترش داد».

رضا عزتی، گفت: «با روحیه جهادی و استفاده از رویکردهای علمی و کاربردی، می‌توان بسیاری از مشکلات را رفع کرد».

در این نشست، دکتر اسماعیل رک‌رک، سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، دکتر شهرام رهنما، مدیر حوزه ریاست و میثاق حیدری، مشاور سرپرست دانشگاه در امور یاوران علمی (کارکنان) و رئیس اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان نیز حضور داشتند و دیدگاه‌های خود را برای ارتقای همکاری‌های دوجانبه، بیان کردند.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۰۳/۱۸ - ۱۷:۳۶
۹۴۱ بازدید