اخبار

حضرت امام (ره)، دین‌داری را در دنیا زنده کرد

۱۴۰۱/۰۳/۱۴

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در آیین بزرگداشت سالروز ارتحال حضرت امام (ره)، گفت:«حضرت امام خمینی(ره)، دین‌داری را در دنیا، زنده‌ کرد؛ آن هم در زمانه‌ای که برخی‌ها می‌گفتند مرگ دین، فرا رسیده است».

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مصطفی رستمی، در آیین بزرگداشت سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره)، در مصلی الغدیر خرم‌آباد و در جمع اقشار مختلف مردم، تشریح کرد:«حضرت امام خمینی (ره)، احیاگر دین و معنویت در جهانی بود که مادی‌گرایی در آن گسترش یافته بود؛ امام (ره)، احیاگر تشیع و اسلام ناب در جهان زر و زور بود».

دکتر رستمی، توضیح داد:«مردم استان لرستان، مردمی ولایت‌مدار، انقلابی، غیور، شجاع، رزمنده، دین‌مدار و پیرو اهل بیت هستند».

وی، افزود:«وقوع انقلاب اسلامی ایران، اتفاقات و رویدادهای بزرگی در جهان را به‌دنبال داشت؛ انقلاب اسلامی ایران، یک خط جدید در جهان ایجاد کرد؛ بنابراین، انقلاب اسلامی، فقط محدود به تأسیس یک نظام سیاسی جدید در ایران، نشد؛ بلکه در سطح جهان، باعث بیداری بسیاری از ملت‌ها و احیای دین‌مداری شد».

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مصطفی رستمی، ادامه داد:«حضرت امام خمینی (ره)، شخصیتی داشت که براساس آن، خدا را محور همه چیز می‌دانست؛ امام (ره)، خدامحور بود و در مقابل مردم نیز، شخصیت بی‌نظیر تواضع و فروتنی محض داشت؛ امام (ره)، خطاب به مردم، خود را خدمت‌گزار می‌دانست».

دکتر رستمی، افزود:« حضرت امام (ره)، در برابر زورگویان و سلطه‌گران جهان، با پیروی از تعالیم حضرت امام علی (ع) و امام حسین (ع)، یک شخصیت محکم و استوار داشت؛ برای مثال، امام (ره) خطاب به آمریکا می‌گفت: آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند».

وی، بیان کرد:«علاوه بر آمریکا، حضرت امام (ره)، خطاب به شوروی هم گفت که صدای خرد شدن استخوان‌های کمونیسم و مارکسیسم، به گوش می‌رسد؛ این‌ها، نشانه‌ی شخصیت اقتدارگونه‌ی امام (ره) در برابر سلطه‌گران جهانی است».

او، تشریح کرد:«شخصیت حضرت امام (ره)، در ارتباط داشتن با مردم، تواضع و فروتنی محض و در برابر زورگویان جهان، مقتدر، شجاع و شکست‌ناپذیر بود».

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، تبیین کرد:«رسالت مهم انقلاب اسلامی ایران، زمینه‌سازی جهانی برای ظهور حضرت ولیعصر (عج) است؛ نقش مردم نیز از نگاه امام (ره)، یک نقش مهم در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است».

حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی، تصریح کرد:«حکومت ستم‌شاهی، کاملاً مطیع آمریکا بود و هیچ‌گونه اراده‌ی مستقلی از خود نداشت؛ به‌برکت وقوع انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام (ره)، ملت ایران، صاحب استقلال، اقتدار و عزت شد».

وی، اظهار داشت:«همه‌ی تلاش نظام سلطه آن است که مردم را از راهی که انتخاب کرد‌ه‌اند ناامید کند؛ دشمن در عرصه‌های جنگ سخت، شکست خورده است؛ به همین علت، همه‌ی تمرکز خویش را روی جنگ نرم با استفاده از ناامیدکردن مردم و تضعیف باورهای دینی، گذاشته است».

دکتر رستمی، بیان کرد:«تبعیت از ولایت مطلقه فقیه و تقویت انسجام داخلی، همواره، عامل مهم اقتدار، عزت و کرامت ملت ایران و شکست دشمن است».

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۱۷:۴۳
۷۰۷ بازدید