اخبار

کارگاه‌های آموزشی تخصصی برای ارتقای «خدمات چاپ و نشر کتاب»، در حال برگزاری است

۱۴۰۱/۰۳/۱۲

رئیس اداره چاپ و نشر دانشگاه لرستان گفت:«کارگاه‌های آموزشی تخصصی در حال برگزاری است تا ویراستاری، طراحی روی جلد کتاب و صفحه‌آرایی آثار اعضای هیئت علمی، توسط ظرفیت‌های داخلی دانشگاه انجام شود».

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر مهرداد امیری، در گفتگو با خبرنگار ما، تشریح کرد:«روال کار اینگونه بوده است که اعضای هیئت علمی برای ویراستاری، طراحی روی جلد و صفحه‌آرایی آثار خویش باید به افراد یا مراکز خارج از دانشگاه مراجعه می‌کردند؛ اما تلاش ما این است که برای ارتقای کیفی خدمات چاپ و نشر، این مراحل، همگی، توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه لرستان انجام شوند».

دکتر امیری، توضیح داد:«برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی ویراستاری و سایر مباحث مرتبط با مراحل چاپ کتاب را آغاز کرده‌ایم تا نیروهای انسانی آموزش‌دیده و تخصصی، فعالیت خود را تحت نظارت اداره چاپ و نشر دانشگاه لرستان، آغاز کنند».

وی، افزود:«در کارگاه‌های آموزشی تخصصی، دانشجویان علاقه‌مند و مستعد در زمینه‌های ویراستاری، طراحی روی جلد کتاب و صفحه‌آرایی نیز آموزش‌های حرفه‌ای و تخصصی را سپری می‌کنند تا ظرفیت دانشجویان نیز برای همکاری با اداره چاپ و نشر دانشگاه لرستان، استفاده شود».

رئیس اداره چاپ و نشر دانشگاه لرستان، اظهار داشت:«ما باید زمینه‌های زیرساختی حمایت هرچه بیشتر از اعضای هیئت علمی برای تولید کتاب را فراهم کنیم؛ یک عضو هیئت علمی وقتی، یک اثر علمی در قالب کتاب، تولید می‌کند نباید دغدغه و نگرانی این را داشته باشد که ویراستاری، طراحی روی جلد و صفحه‌آرایی اثرش، معطل بماند یا دچار وقفه شود؛ به همین علت، برنامه‌ریزی کرده‌ایم این‌گونه خدمات را اداره چاپ و نشر دانشگاه لرستان، به اعضای هیئت علمی ارائه کند».

دکتر مهرداد امیری، تبیین کرد:«این ظرفیت در اداره چاپ و نشر دانشگاه لرستان وجود دارد که اینگونه خدمات را به مراکز و افراد خارج از دانشگاه نیز ارائه کند؛ ما حتی خواهیم توانست به سایر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی درون و برون استانی هم، خدمات ویراستاری، طراحی روی جلد کتاب و صفحه‌آرایی، ارائه کنیم».

دکتر امیری، افزود:«همه تلاش‌ها و اقدامات در این راستاست که بتوانیم بسترها و خدمات کیفی حمایت از اعضای هیئت علمی برای نوشتن کتاب را ارتقاء بدهیم».

گفتنی است اداره چاپ و نشر، زیرنظر معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان، فعالیت می‌کند.


۱۴۰۱/۰۳/۱۲ - ۱۵:۵۴
۶۷۲ بازدید