اخبار

بازدید جمعی از دانشجویان دختر دانشگاه لرستان از «رصدخانه کاسین» به‌مناسبت روز دختر

۱۴۰۱/۰۳/۱۲

جمعی از دانشجویان دختر دانشگاه لرستان، به‌مناسبت روز دختر، در برنامه‌ای علمی، تفریحی، از «رصدخانه کاسین خرم‌آباد»، بازدید کردند.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر، جمعی از دانشجویان دختر که متولد ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خردادماه هستند و همچنین، دانشجویان دختری که نامشان، معصومه است شامگاه چهارشنبه، 11 خردادماه، از بخش‌های مختلف رصدخانه کاسین که بر فراز مدبه‌کوه شهر خرم‌آباد قرار دارد بازدید کردند.

در این بازدید، دانشجویان دختر از آسمان‌نماهای مختلف رصدخانه، بازدید کردند و کارشناسان رصدخانه، بخش‌های مختلف این مجموعه را برای دانشجویان، تشریح کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان در این بازدید علمی، تفریحی، ضمن شادباش به دانشجویان دختر، به‌خاطر فرارسیدن روز دختر، در سخنانی گفت:«برگزاری اینگونه بازدیدهای علمی، تفریحی از عوامل تقویت ابعاد علمی دانشجویان و نشاط دانشجویی است که بایستی تداوم داشته باشند».

دکتر حاتمی‌کن‌کبود، توضیح داد:«اینکه دستاوردهای مختلف علمی، پژوهشی و تحقیقاتی براساس بازدیدهای میدانی، برای نسل جوان و دانشجو، تبیین می‌شوند بخشی از جهاد تبیین است».

وی، تشریح کرد:«علاوه بر جنبه‌های علمی، در چنین بازدیدهایی، جنبه‌های معنوی، دینی از جمله آنکه جهان هستی براساس نظم توحیدی، استوار است مورد توجه فکری است و به همین علت، برگزاری اینگونه بازدیدها، ارزشمند است».

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، افزود:«کسب علم و دانش از جمله آموزه‌های اساسی دینی است که همراه با آن، بایستی ارزش‌های دینی نیز در جامعه، تقویت شوند».

حجت‌الاسلام و المسلمین حاتمی‌کن‌کبود، تصریح کرد:«نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، با همکاری سایر ارکان دانشگاه، به‌ویژه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی، دینی، علمی و تفریحی را برای دانشجویان، متناسب با مناسبت‌های روز، برگزار می‌کند».

نقش مهم دانشجویان در جهاد علم و تبیین

میثاق حیدری، مشاور سرپرست دانشگاه لرستان در امور یاوران علمی (کارکنان) و رئیس اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان در این بازدید، ضمن تبریک روز دختر، در جمع دانشجویان گفت:«جایگاه دانشجویان در جهاد علم و تبیین، یک جایگاه اثرگذار و مهم است».

حیدری، بیان کرد:«به برکت وقوع انقلاب اسلامی ایران، شاهد رشد چشمگیر نظام دانشگاهی کشور در همه زمینه‌ها هستیم که این، از دستاوردهای مهم علمی، فرهنگی و اجتماعی است».

رئیس اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، توضیح داد:«نقش و مشارکت دختران و بانوان در جامعه‌‌ی اسلامی، براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و بیانیه گام دوم انقلاب، یک نقش و جایگاه اثرگذار است که این اثرگذاری، مبتنی بر سبک زندگی الگوهای دینی، همچون حضرت معصومه (س) و حضرت فاطمه (س) است».

وی، از معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، به‌خاطر برگزاری آیین بزرگداشت روز دختر و اجرای برنامه‌ی بازدید علمی، تفریحی از رصدخانه کاسین خرم‌آباد، قدردانی کرد.

گفتنی است در این بازدید علمی، تفریحی، حجت‌الاسلام فاضلی، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، دکتر فاطمه احمدی، مدیر برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و خانم نجفی، مسئول واحد خواهران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان نیز حضور داشتند.

بازدید علمی، تفریحی دانشجویان دختر را مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان (دکتر حاتمی‌کن‌کبود)، برنامه‌ریزی و اجرا کرد.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۰۳/۱۲ - ۱۳:۴۸
۹۳۳ بازدید