اخبار

نشست شورای مدیران ستادهای اقامه نماز منطقه پنج کشور به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۴۰۱/۰۳/۰۸

نشست شورای مدیران ستادهای اقامه نماز منطقه پنج کشور، به میزبانی دانشگاه لرستان و با حضور معاون برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور، سیدعلی مهدیان، برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، این نشست، صبح روز یکشنبه، 8 خردادماه در سالن جلسات شهیدمیربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد.

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور، سیدعلی مهدیان، گفت:«همه‌ی تلاش ما این است که مفاد بخشنامه‌ی 15 ماده‌ای وزیر کشور درباره اقدامات ستاد اقامه نماز در استان‌ها، به‌صورت کامل، اجرا شود».

مهدیان، تشریح کرد:«جلسات منطقه‌ای مدیران ستادهای اقامه نماز، به‌صورت فصلی و حضوری برگزار می‌شوند اما توصیه این است که به‌صورت ماهانه نیز جلسات منظم مجازی، برگزار شوند».

وی بیان کرد:«خوشبختانه برای ترویج فرهنگ نماز، اسناد بالادستی مختلفی از جمله طرح جامع اقامه‌ی نماز که تصویب شده از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی است و بخشنامه‌های کافی وجود دارند اما ما باید دنبال این موضوع برویم که محتوا و مفاد این اسناد بالادستی، چرا به‌طور کامل، اجرا نمی‌شوند؟».

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه‌ی نماز کشور، توضیح داد:«در نشست‌های اینچنینی، بایستی آسیب‌ها و نقاظ ضعف درباره عدم اجرای کافی برخی اسناد بالادستی، بیان شده و برای رفع آسیب‌ها، راهکارهای لازم، ارائه و عملیاتی شوند».

سیدعلی مهدیان، تصریح کرد:«حتی سهم هر وزارتخانه، سازمان، نهاد و امثال اینها در فعالیت ستاد اقامه‌ی نماز، مشخص است اما پرداختن به این موضوع مهم است که چرا سهم از فعالیت‌ها، به‌اندازه‌ی کافی، اجرایی نمی‌شوند؟».

مهدیان، توضیح داد:«ما به‌دنبال هدف‌گذاری هستیم؛ ما به‌دنبال تدوین سند تحول اقامه‌ی نماز کشور هستیم؛ به‌گونه‌ای که اهداف میان‌مدت و بلندمدت در این رابطه، کاملاً مشخص باشند».

گفتنی است دبیر شورای مدیران ستاد اقامه نماز منطقه‌ی پنج کشور، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمرتضی حسنی‌حلم است.

مدیران ستادهای اقامه نماز منطقه‌ی پنج کشور، هر کدام، در استای تقویت فرهنگ نمازخوانی و اقامه‌ی نماز، دیدگاه‌ها، توصیه‌ها و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

از جمله موضوعات این بود که جایگاه ستاد اقامه‌ی نماز استان‌ها بایستی از نظر ساختار سازمانی با همکاری استانداران، تقویت شده و ارتقاء یابد تا تصمیمات اتخاذ شده در ستاد، ضمانت کافی اجرایی داشته باشند.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۰۳/۰۸ - ۱۶:۰۵
۷۲۰ بازدید