اخبار

دانشگاه‌ها، مرجع علمی جامعه هستند و باید از سیاست‌زدگی به‌دور باشند

۱۴۰۱/۰۳/۰۴

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان، گفت:«دانشگاه‌ها، مرجع علمی جامعه هستند و همواره باید از سیاست‌زدگی، به‌دور باشند».

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، در آیین معارفه سرپرست دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) و تکریم رئیس پیشین این دانشگاه که با حضور دکتر علی شمسی‌پور، مشاور وزیر علوم و سرپرست حوزه وزارتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید لرستان و مقامات شهرستان بروجرد برگزار شد، بیان کرد:«نهاد دانشگاه به‌عنوان نهادی که براساس آموزه‌های حضرت امام (ره)، مبداء همه تحولات است، همواره باید ابعاد کاری، علمی، آموزشی، تحقیقاتی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی و اجتماعی خود را برای پیشرفت جامعه، ارتقاء بدهد و از سیاست‌زدگی و مداخلات سیاسی، به‌دور باشد».

دکتر حاتمی‌کن‌کبود، تصریح کرد:«کار و تلاش شبانه‌روزی و مدیریت جهادی، از ویژگی‌های یک دانشگاه اسلامی و کارآمد است؛ بنابراین، بایستی کوشش کرد همه‌ی شاخص‌های کاری در نظام آموزش عالی استان، ارتقاء پیدا کنند».

وی، تشریح کرد:«نهاد دانشگاه، نقش مهمی در ترویج فرهنگ کار، رویکردهای دانش‌بنیان و مهارت‌افزایی در جامعه دارد و این‌ها، همگی، بخشی از مفهوم مهم جهاد تبیین هستند».

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان، توضیح داد:«جناب آقای دکتر یاوری از شخصیت‌های جهادی است که به‌عنوان سرپرست دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) منصوب شده است و در اینجا، نیاز است از جناب آقای دکتر مروتی هم تقدیر کنم؛ زیرا ایشان، خدمات اثرگذاری در نظام دانشگاهی شهرستان بروجرد انجام دادند».

گفتنی است در این آیین، دکتر احسان یاوری، به‌صورت رسمی، به‌عنوان سرپرست دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره)، معارفه و دکتر حسن مروتی، رئیس پیشین دانشگاه، تکریم شد.

در حال حاضر، دکتر مروتی، معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور است.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۱:۱۲
۶۸۵ بازدید