اخبار

آغاز نشست‌های آموزشی کارگروه ازدواج و خانواده با حضور مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور

۱۴۰۱/۰۳/۰۲

آیین افتتاح نشست‌های موسوم به «کارگروه ازدواج و خانواده» با حضور مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان، برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان، دکتر بهرام دلفان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان و حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان و دانشگاه لرستان، در این آیین که صبح دوشنبه، دوم خردادماه برگزار شد شرکت و سخنرانی کردند.

سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان گفت:«حوزویان و دانشگاهیان، باید پرچم‌داران کاهش نظام مسائل جامعه هستند؛ برای مثال، بایستی با راهکارهای علمی و عملیاتی، تلاش کرد طلاق را در سطح خانواده‌ها کاهش داد».

دکتر علی نظری،توضیح داد:«براساس تعالیم دینی، جامعه‌ی آگاه و بصیر، جامعه‌ای است که آینده‌پژوهشی داشته باشد».

دکتر نظری، بیان کرد:« در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که دشمن با انواع حربه‌ها به دنبال آسیب به اعتقادات است؛ جامعه در چنین شرایطی با پیروی کردن از تعالیم دینی به‌ویژه اصل ولایت مطلقه‌ی فقیه، می‌تواند به سرمنزل مقصود و سعادت نهایی برسد».

سرپرست دانشگاه لرستان افزود:«یکی از رسالت‌های مهم، جهاد تبیین است که در راستای گره‌گشایی از گره‌های کور ذهنی، باید بیش از پیش، مورد جدیت قرار گیرد».

جایگاه ویژه‌ی ازدواج و خانواده در سند راهبردی

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، گفت:«موضوع ترویج ازدواج و تقویت نهاد خانواده جایگاه مهمی در سند راهبردی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با افق 1404 دارد؛ به گونه‌ای که تعداد 15 اقدام برای ازدواج آسان و تقویت نهاد خانواده، در این سند لحاظ شده است».

دکتر حاتمی‌کن‌کبود، افزود:«اینکه کارگروه‌های مختلف آموزشی تشکیل شود یکی از اقدامات مثبت است که با حضور متخصصان، در حال برگزاری است».

وی، تصریح کرد:«برای نمونه، یکی از اقدامات برای تقویت ازدواج آسان دانشجویی، این است که بتوانیم در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، سراهای دانشجویی (خوابگاه‌های) متأهلی را ایجاد و گسترش بدهیم».

طرح‌ها و قوانین جامع برای جوانی جمعیت

دکتر بهرام دلفان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان در این آیین گفت:«مجلس باید قوانینی تصویب کند یا اصلاحاتی در قوانین موجود انجام بدهد که پزشکان، هرچه بیشتر ترغیب و تشویق شوند در استان‌های مختلف کشور، به‌ویژه مناطق محروم، خدمت کنند».

دکتر دلفان، افزود:«ما اگر جاهایی و در رشته‌هایی، کمبود نیروی متخصص داریم باید با وضع قوانین جدید یا اصلاح قوانین، مشکلات موجود رفع شوند».

وی بیان کرد:«ما باید تلاش کنیم در زمینه‌های شاخص‌های مختلف بهداشت، درمان، سلامت، آموزش و پژوهش‌های کاربردی و آینده‌پژوهشی، سرآمد باشیم».

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان تشریح کرد:«در بحث ازدواج، فقط دلایل اقتصادی در عدم میل به ازدواج مطرح نیستند؛ بلکه باید سایر عوامل را هم لحاظ و تحلیل کرد؛ برای مثال، ما شاهد هستیم که برخی افراد، شغل و درآمد هم دارند اما میل به ازدواج ندارند؛ پس، باید همه‌جانبه مسائل را تحلیل کنیم».

دکتر بهرام دلفان، تصریح کرد:«طرح‌ها و برنامه‌هایی که برای جوانی جمعیت ارائه می‌‌شوند باید همه‌جانبه‌نگرانه و کامل تهیه و اجرا شوند تا نتیجه‌بخش باشند».

گفتنی است دکتر صدرا و دکتر نوده‌یی، مباحث آموزشی مرتبط با ازدواج و خانواده را مطرح کردند.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۴:۵۷
۷۱۰ بازدید