اخبار

دانشگاه تراز انقلاب اسلامی، «جنبش نرم‌افزاری همه‌جانبه» در جامعه ایجاد می‌کند

۱۴۰۱/۰۲/۲۹

اعضای هیئت رئیسه دانشگاه لرستان، مدیر و جمعی از دانشجویان مرکز آموزش عالی نورآباد، با امام جمعه نورآباد، دیدار و گفتگو کردند و نشست صمیمی با جمعی از دانشجویان این مرکز برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، دکتر علی میر، مشاور سرپرست دانشگاه لرستان، دکتر سیدحسام‌الدین حجازی، سرپرست معاونت دانشجویی دانشگاه لرستان، دکتر سیدمحمود میرزایی‌الحسینی، رئیس مرکز آموزش عالی نورآباد و برخی دیگر از مدیران دانشگاه لرستان، راهی شهرستان دلفان شدند و ضمن دیدار و گفتگو با حجت‌الاسلام و المسلمین یوسف خانی، امام جمعه نورآباد، از سرای دانشجویی (خوابگاه) این مرکز بازدید و از نزدیک با دانشجویان گفتگو کردند.

در بازدید از سرا‌ی دانشجویی و نشست با دانشجویان، امام جمعه نورآباد نیز حضور داشت.

دانشجویان در این دیدار، مطالبات و مشکلات صنفی خود را مطرح کردند.

دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان، دستورات لازم را برای رفع مشکلات، صادر کرد.

امام جمعه نورآباد، حجت‌الاسلام و المسلمین خانی گفت:«دانشگاه تراز انقلاب اسلامی، دانشگاهی است که بتواند جنبش نرم‌افزاری همه‌جانبه و عمیق در جامعه و کشور ایجاد کند».

حجت‌الاسلام خانی، تصریح کرد:«وقتی جنبش نرم‌افزاری در جامعه نهادینه شود کسانی که جویای کار، تلاش و خدمت هستند با ارائه پیشنهاد‌ها و نوآوری‌ها می‌توانند یک جامعه‌ی کاملاً مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و آباد و پیشرفته ایجاد کنند».

وی افزود:« بهره مندی از قدرت فهم و تحلیل سیاسی باید در دانشگاه وجود داشته باشد اما سیاسی‌کاری، سیاست‌بازی و سیاست‌زدگی نباید در محیط‌های دانشگاهی وجود داشته باشد؛ زیرا محیط دانشگاه‌ها یک محیط کاملاً علمی است که مبتنی بر جنبش نرم‌افزاری علمی است».

امام جمعه نورآباد توضیح داد:«شهرستان دلفان دارای استعدادها و ظرفیت‌های توانمند و نخبگانی علمی است اما زیرساخت‌های آموزشی آن، ضعیف است که باید این مشکلات، رفع شود».

حجت‌الاسلام و المسلمین خانی، افزود:«شایسته نیست که در شهرستان دلفان،دو دانشگاه {مرکز آموزش عالی} از نوع استیجاری یا اقماری وجود داشته باشند بلکه این ظرفیت‌ها باید ارتقاء یابند و در شأن شهرستان دلفان باشند».

گفتنی است مرکز آموزش عالی نورآباد از جمله مراکز آموزش اقماری وابسته به دانشگاه لرستان است.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۰۲/۲۹ - ۱۷:۳۴
۶۶۹ بازدید