اخبار

کارگاه «مطالبات اساسی زنان» با سخنرانی فاطمه شجاعی برگزار شد

۱۴۰۱/۰۱/۲۵

فاطمه شجاعی، کارشناس ارشد مطالعات زنان و خانواده و فعال این حوزه به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان به این دانشگاه آمد و به تدریس در کارگاه مسائل و مطالبات زنان پرداخت.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، این کارگاه با حضور و مشارکت بانوان (به‌ویژه دانشجویان دختر دانشگاه لرستان)، روز پنجشنبه، 25 فروردین‌ماه در سالن شهیدشکوهی دانشگاه لرستان برگزار شد.

فاطمه شجاعی درباره سه حوزه رشد و تکامل فردی زن، مشارکت زنان در اجتماع و اثرگذاری زن در نهاد خانواده، توضیحاتی را برای حاضران ارائه کرد.

این توضیحات با استناد به رهنمودهای امامین انقلاب اسلامی ایران و با تأکید بر تبیین هرچه بیشتر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایران، مطرح شد.

حضرت فاطمه زهرا (س)، الگوی زنان است و می‌بایست براساس رهنمودها و تأکید حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، زنان در جامعه اسلامی، زنان اثرگذار در سطوح مختلف باشند.

اثرگذاری و نقش‌آفرینی زنان متناسب با الگوگیری از بزرگان دینی همچون حضرت فاطمه زهرا (س) و تعالیم دین اسلام است.

در این کارگاه توضیح داده شد که زنان بایستی در عرصه‌های اجتماعی، حضور اثرگذار دین‌مدارانه، داشته باشند و در حوزه خانواده نیز زن نقش بسیار مهم و تعیین‌کننده‌ای در تحکیم نهاد خانواده دارد.

زن براساس سبک زندگی اسلامی، ایرانی، یک زن منفعل نیست؛ بلکه یک زن اثرگذار و مشارکت‌گراست.

رشد و تکامل هم ابتدا از خود فرد شروع می‌شود؛ انسان باید بتواند ابتدا برمبنای خودسازی دینی و معنوی، رشد و تکامل پیدا کند و سپس، به سوی نهادینگی تعالیم دینی در جامعه و اجتماع برود.

زنان نقش اثرگذاری در انقلاب اسلامی ایران داشتند؛ بعد از انقلاب نیز زنان در عرصه‌های مختلف دوران دفاع مقدس و پس از این دوران، اثرگذاری، مشارکت و حضور داشتند.

رشد و تکامل معنوی فردی، تحکیم نهاد خانواده و مشارکت اثرگذار در عرصه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی، از جمله حوزه‌های مهم موضوع نقش‌آفرینی زنان است.

گفتنی است در حاشیه این کارگاه، کتاب‌های مختلف حوزه‌های دینی، مذهبی، فرهنگی و دفاع مقدس به نمایش گذاشته شد.

همچنین دانشجویان دختر حاضر در کارگاه، دیدگاه‌های خود را درباره موضوع مطالبات اساسی زنان کشور و استان مطرح کردند.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۰۱/۲۵ - ۱۱:۳۰
۱۶۱۶ بازدید