اخبار

نشست هیئت اندیشه‌ورز معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان

۱۴۰۱/۰۱/۲۴

در راستای اجرای رویکردهای کاری تیم مدیریتی دانشگاه لرستان، اولین نشست هیئت اندیشه‌ورز معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان به ریاست دکتر مصطفی کرم‌پور، سرپرست معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، براساس تأکیدات دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان، بایستی با رویکرد مسئله‌محور و کاربردی، هیئت‌های اندیشه‌ورز درون‌دانشگاهی و برون‌دانشگاهی را ایجاد کرد و گسترش داد.

این هیئت‌های اندیشه‌ورز با بهره‌گیری از نظرات علمی و تخصصی متخصصان به‌ویژه اعضای هیئت علمی نظام دانشگاهی استان لرستان در زمینه‌ها و موضوعات مختلف، برای کاستن از نظام مسائل استان لرستان، راهکارهای علمی و عملیاتی خود را به سازمان‌ها، دستگاه‌ها، ادارات و نهادهای مرتبط با موضوع در استان لرستان ارائه می‌کنند.

بخشی از هیئت‌های اندیشه‌ورز کاربردی نیز از نوع فرابخشی هستند که با نگاه و رویکرد هم‌افزایی فرابخشی برای کاهش مشکلات و چالش‌های استان لرستان، تشکیل شده یا ایجاد می‌شوند.

براساس این رویکرد کاری، معاونت‌های دانشگاه لرستان نیز هر کدام بایستی هیئت‌های اندیشه‌ورز عملیاتی و مسئله‌محور داشته باشند.

چندی پیش نیز هیئت اندیشه‌ورز معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان، تشکیل شد و نشست خود را برگزار کرد.

نشست‌های هیئت‌های اندیشه‌ورز به‌صورت منظم برگزار می‌شوند و مهم‌ترین مشکلات و نیازهای استان لرستان در چارچوب نظام مسائل استان، به بحث و گفتگوی علمی گذاشته می‌شوند و در نهایت راهکارهای علمی، عملیاتی و کاربردی، تهیه می‌شوند.

همچنین هیئت‌های اندیشه‌ورز با رویکرد گسترش همکاری‌های فرابخشی و افزایش تعاملات بین‌بخشی، تلاش می‌کنند ارتباطات و تعاملات نظام دانشگاهی استان از جمله دانشگاه لرستان با بخش‌های دولتی و غیردولتی با هدف کمک به رفع چالش‌ها و مشکلات استان، توسعه یابد.

نشست هیئت اندیشه‌ورز معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان، روز چهارشنبه، 24 فروردین‌ماه برگزار شد.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۰۱/۲۴ - ۱۷:۲۳
۱۱۱۶ بازدید