اخبار

اولین نشست بزم اندیشه برگزار شد/ شیوه‌های دعوت به نماز در خانواده

۱۴۰۱/۰۱/۲۲

اولین نشست بزم اندیشه با موضوع شیوه‌های دعوت به نماز در خانواده با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین چراغی، مدیر ستاد اقامه نماز استان لرستان و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) لرستان در سالن شهید میربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومی، اولین نشست بزم اندیشه، روز دوشنبه، 22 فروردین‌ماه برگزار شد و دکتر محمد حیاتی، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان در این نشست در سخنان کوتاهی توضیح داد که اینگونه نشست‌ها با هدف ترویج و نهادینگی سبک زندگی اسلامی، ایرانی در سطح دانشگاه‌ها، برگزار می‌شوند و در طول سال، با موضوعات مختلف ذیل سبک و فرهنگ اسلامی، ایرانی، تداوم خواهند داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین چراغی، مدیر ستاد اقامه نماز استان لرستان نیز در این نشست، مباحثی را درباره شیوه‌های دعوت به نماز در سطح خانواده بیان کرد.

از جمله اینکه پدر و مادر الگوی فرزندان هستند و خودشان باید از نظر پایبندی عملی به تعالیم و آموزه‌های دینی، برای فرزندان الگو باشند.

همچنین این نکته اهمیت دارد که شخصی که دعوت به نماز می‌کند خودش باید نسبت به موضوع نماز، آگاهی‌ها و اطلاعات لازم را داشته باشد تا با تسلط بر موضوع بتواند به‌خوبی دعوت‌کننده و ترغیب‌کننده‌ی دیگران برای نماز باشد.

نقش مهم اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در تعلیم و تربیت دانشجویان نیز مورد گفتگو قرار گرفت.

درباره این موضوع هم صحبت شد که شیوه‌های دعوت به نماز به‌ویژه برای فرزندان نباید به گونه‌ای باشند که باعث سرخوردگی فرزندان بشوند و به قدر کافی این شیوه‌ها باید از جذابیت و خلاقیت‌های لازم برخوردار باشند.

اعضای حاضر در نشست نیز دیدگاه‌ها و پرسش‌های مختلف خود را مطرح کردند.

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، می‌کوشد برنامه‌های مختلف با رویکرد ترویج فرهنگ قرآنی در دانشگاه را برنامه‌ریزی و اجرا کند.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۰۱/۲۲ - ۱۲:۵۲
۸۴۴ بازدید