اخبار

آیین سالروز وفات حضرت خدیجه (س) با سخنرانی نماینده رهبر معظم انقلاب در حوزه بالکان

۱۴۰۱/۰۱/۲۲

آیین گرامیداشت سالروز وفات حضرت خدیجه (س)، بزرگداشت شهدای حرم امام رضا (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره درگذشتگان یک سال اخیر متعلق به خانواده‌های اعضای هیئت علمی و یاوران علمی (کارکنان) دانشگاه لرستان با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر عیدی، نماینده ولی فقیه در حوزه بالکان، برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، همزمان با ایام ماه مبارک رمضان این آیین غروب روز دوشنبه، 22 فروردین‌ماه با حضور جمعی از خانواده‌های اعضای هیئت علمی و یاوران علمی (کارکنان) دانشگاه لرستان در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) سایت مرکزی دانشگاه لرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر عیدی در این برنامه در سخنانی از اهمیت مقام زن در تعالیم اسلام، سخن گفت.

وی شخصیت حضرت خدیجه (س) از جمله شخصیت‌های بزرگ جهان اسلام و بلکه از جمله مفاخر بشریت دانست.

دکتر عیدی توضیح داد که از نگاه قرآن کریم نقش زنان در حوادث تاریخ یک نقش بسیار مهم بوده است و این موضوع گویای اهمیت جایگاه زنان از نگاه قرآن کریم است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه بالکان تشریح کرد که احترام گذاشتن به مقام مادر در خانواده از جمله موضوعات مهم در تعالیم اسلامی است و زن و مرد، لازم و ملزوم همدیگر هستند.

دکتر عیدی توضیح داد که زنان بزرگی همچون همسر فرعون یا خواهر و مادر حضرت موسی (ع) توانسته‌اند در دل تاریکی و ظلم، رسالت تاریخی خود را در دفاع از دین انجام بدهند و اینگونه زنان همچون حضرت خدیجه (س) زنانی مؤمن و مجاهد هستند.

زن از نگاه قرآن کریم در یک جایگاهی قرار دارد که می‌تواند در حوادث تاریخی، بسیار اثرگذار باشد.

تقویت فرهنگی دینی و قرآنی

دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان در این برنامه در سخنان کوتاهی، شخصیت‌های بزرگی همچون حضرت خدیجه (س) را الگوهایی بی‌نظیر برای جامعه بشری به‌ویژه برای زنان دانست.

دکتر نظری، اجرای چنین برنامه‌هایی را در راستای تقویت فرهنگ دینی و فرهنگ قرآنی در سطح جامعه دانست.

گفتنی است براساس اینکه رویکرد شرکت در اینگونه برنامه‌ها خانواده‌محوری است برنامه مشارکت فرزندان در فعالیت‌های هنری همچون نقاشی نیز در این برنامه اجرا شد تا کودکان با مضامین دینی، نقاشی‌های خود را روی کاغذ ترسیم کنند.

همچنین اجرای مداحی از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

بعد از اذان مغرب نیز نماز جماعت اقامه شد و سپس، حاضران، افطار نمودند.

این برنامه را ستاد مناسبت‌ها و مراسم‌های دانشگاه لرستان برگزار کرد.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۰۱/۲۲ - ۲۳:۱۵
۱۰۵۹ بازدید