اخبار

آغاز دوره‌های مهارت‌آموزی مرکز آپا دانشگاه لرستان در راستای شعار سال

۱۴۰۱/۰۱/۲۲

در راستای موضوع اشتغال‌آفرینی که بخشی از شعار سال است دوره‌های مهارت‌آموزی مرکز آپا دانشگاه لرستان، آغاز شدند.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، سال 1401 توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نام‌گذاری شده است و در این راستا، آموزش‌ مهارت‌های کارآفرینی منجر به اشتغال‌آفرینی می‌شود.

بخش‌های کاری مختلف دانشگاه لرستان از جمله مرکز آپا دانشگاه لرستان و گروه آموزش‌های آزاد و مجازی دانشگاه و ... برنامه‌های خود را در مسیر تحقق شعار سال، آغاز کرده‌اند.

مرکز آگاهی‌رسانی، پشتیبانی و امداد (آپا) دانشگاه لرستان در تاریخ 21 فروردین‌ماه 1401 برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی تحت عنوان آموزش برنامه‌نویسی و طراحی وب را آغاز کرد.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط مرکز آپا که زیرنظر معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان فعالیت می‌کند قرار است دوره‌های مختلف آموزشی مرتبط با امنیت شبکه، برنامه‌نویسی و شبکه‌های رایانه‌ای به صورت عملی در مجهزترین آزمایشگاه امنیت استان لرستان که در ساختمان مرکزی کتابخانه مرکزی دانشگاه لرستان قرار دارد برگزار شوند.

این دوره‌ها مهارت‌آفرین برای دانشجویان هستند و کمک می‌کنند دانشجویان بتوانند علاوه بر سپری کردن دوران تحصیل در دانشگاه، برخی مهارت‌های کاربردی و اشتغال‌آفرین را هم بیاموزند.

همچنین سایر علاقه‌مندان به این موضوعات که دانشجو نیستند نیز می‌توانند در این دوره‌های کاربردی شرکت کنند.

تیم مدیریتی دانشگاه لرستان (از جمله معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه) برای برگزاری انواع دوره‌های کاربردی در طول سال 1401 برنامه‌ریزی کرده است تا دانشگاه لرستان نیز به سهم خود، بتوانند در تحقق شعار سال و حرکت کردن در مسیر رهنمودهای مقام معظم رهبری، فعالیت داشته باشد.

دانشجویان و سایر علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و چگونگی ثبت‌نام در این دوره‌ها به آدرس اینترنتی مرکز آپا دانشگاه لرستان مراجعه کنند:

www.cert.lu.ac.ir

همچینن می‌توان از شبکه‌های اجتماعی به آدرس LUAP@ مراجعه کرد.

برنامه‌ زمان‌بندی کارگاه‌ها، دوره‌ها و اسامی دوره‌های آموزشی مهارت‌آفرین، از طریق تارنمای فوق (تارنمای مرکز آپا) اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مرکز آگاهی‌رسانی، پشیتبانی و امداد (آپا) دانشگاه لرستان، چند سال پیش با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ارتقای شاخص‌های امنیت شبکه‌ی استان لرستان، راه‌اندازی شد.

ریاست این مرکز را دکتر مجتبی علیزاده (دکترای مهندسی کامپیوتر و عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان) برعهده دارد.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۰۱/۲۲ - ۱۶:۰۸
۹۲۲ بازدید