اخبار

ضیافت قرآنی با حضور نماینده ولی فقیه/ فعالان قرآنی دانشگاه لرستان تجلیل شدند

۱۴۰۱/۰۱/۲۱

ضیافت قرآنی (تلاوت و تفسیر قرآن کریم) به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در سالن شهیدشکوهی دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، این ضیافت قرآنی با قرائت قرآن توسط قاری ممتاز قرآن کریم، مهدی سعادتی‌پاپی و برنامه تواشیح، صبح روز یکشنبه، 21 فروردین‌ماه (ایام ماه مبارک رمضان) با حضور اعضای هیئت رئیسه، اعضای هیئت علمی، دانشجویان و یاوران علمی (کارکنان) دانشگاه لرستان برگزار شد.

محور سعادت، عمل به تعالیم قرآنی است

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در این برنامه معنوی در سخنانی توضیح داد که اجرای اینگونه برنامه‌ها از جمله برنامه‌های خوب معنوی در سطح استان لرستان است.

وی تشریح کرد که باید کوشش کنیم به همه تعالیم قرآن کریم در همه ابعاد زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی، عمل شود و تعالیم قرآن کریم در همه ابعاد رفتاری، نهادینه شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان بیان کرد که عمل به تعالیم قرآن کریم باعث سعادت جامعه می‌شود.

دکتر شاهرخی، توضیح داد که اجرای اینگونه برنامه‌های دینی، مذهبی و معنوی از جمله برکات انقلاب اسلامی ایران است.

امام جمعه خرم‌آباد از همه دست‌اندرکاران اجرای اینگونه برنامه‌ها تشکر کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین شاهرخی، تصریح کرد که تعالیم دینی و قرآنی، فرازمانی هستند و همواره بشر با اجرای این تعالیم است که به سعادت می‌رسد.

وی توضیح داد که نگاه به قرآن کریم نباید یک نگاه تشریفاتی و زینتی باشد بلکه نگاه به قرآن کریم باید بر این اساس باشد که تربیت انسان در همه ابعاد زندگی باید براساس آموزه‌های قرآنی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت ارتقای فرهنگی و پیشرفت فرهنگی جامعه با عمل به تعالیم و آموزه‌های دینی و قرآنی، حاصل می‌شود.

وی تصریح کرد که همه‌ی ما در هر جایگاهی که هستیم باید کوشش کنیم فرهنگ قرآنی در همه جنبه‌های زندگی و جامعه، گسترش یابد.

فرهنگ قرآنی در جامعه نهادینه شود

دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان در این برنامه معنوی و مذهبی، گفت که درمان همه دردها در تعالیم قرآنی است.

دکتر نظری تشریح کرد که انسان با عمل به تعالیم قرآنی به کمال و سعادت می‌رسد.

وی توضیح داد که همه ابعاد جامعه از جمله فرهنگ رفتاری جامعه باید کاملاً یک فرهنگ قرآنی باشد.

سرپرست دانشگاه لرستان افزود که همه ابعاد زندگی در جامعه از سطح خانواده گرفته تا سایر ابعاد زندگی بایستی همگی قرآنی باشند تا بتوانیم به پیشرفت همه‌جانبه برسیم.

نیازمند نهضت قرآنی هستیم

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان در این برنامه توضیح داد که در جامعه نیازمند نهادینگی نهضت قرآنی هستیم به گونه‌ای که هر شهروندی به‌راحتی، بتواند قرآن کریم را قرائت کند و در عمل و رفتار هم همگی پایبند به تعالیم قرآن کریم باشیم.

دکتر حاتمی‌کن‌کبود تشریح کرد که میراث ارزشمند پیامبر گرامی اسلام (ص)، قرآن کریم و اهل بیت است که همه ما به عنوان مسلمان وظیفه داریم به این دو میراث گران‌بها که راهبری سعادت بشر است در همه ابعاد زندگی، توجه کنیم.

تجلیل از فعالان قرآنی دانشگاه لرستان

در پایان این برنامه، از فعالان قرآنی دانشگاه لرستان تجلیل شد.

اسامی فعالان قرآنی دانشگاه لرستان:

1_ دکتر سعید محمدزاده.

2_ دکتر سیدرضا جزایری.

3_ حسن‌رضا مرادی.

4_ محمد شاهرخی.

5_ وحیده صالحی.

6_ محبوبه امینی تاری.

7_ مرضیه نجفی.

8_ علی‌اصغر بهروزی.

گفتنی است این برنامه با همکاری مشترک سازمان تبلیغات اسلامی استان لرستان (با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین قدرتی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان لرستان)، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان برگزار شد.

گفتنی است برخی مدیران نیز از جمله مدیرکل بهزیستی استان لرستان (عمودی‌زاده) و برخی مدیران کمیته امداد انقلاب اسلامی استان لرستان و ... به دعوت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان در این برنامه، حضور یافتند.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۰۱/۲۱ - ۱۵:۲۰
۹۸۵ بازدید