اخبار

هیئت‌های اندیشه‌ورز فرابخشی در راستای شعار سال تشکیل می‌شوند

۱۴۰۱/۰۱/۰۹

نشست مجازی و مقدماتی برای تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز فرابخشی در راستای شعار سال و کاهش نظام مسائل استان لرستان، برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، این نشست مجازی با حضور اعضای هیئت علمی و دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان در شامگاه سه‌شنبه، 9 فروردین‌ماه با اجرای دکتر مجید شریفی‌پور، برگزار شد.

قرار است هیئت‌های اندیشه‌ورز فرابخشی با رویکرد کاهش نظام مسائل استان لرستان و گسترش ارتباط بین دانشگاه با جامعه، تشکیل شوند.

این هیئت‌های اندیشه‌ورز فرابخشی در بخش‌های مختلف همچون اقتصاد و گردشگری، کارآفرینی، کسب و کارهای نوین، صنعت و فناوری، عمران و امور شهری، فناوری اطلاعات، کشاورزی، محیط زیست، منابع طبیعی، انرژی و امثالهم براساس استفاده از نظرات متخصصان دانشگاهی و مشارکت با ادارات، سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی استان لرستان، فعالیت کاربردی مبتنی بر دانش‌محور، خواهند داشت.

از اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان دعوت شده است متناسب با تخصص و حوزه کاری هیئت‌های اندیشه‌ورز فرابخشی استان، عضو هیئت‌ها شوند تا سهم و اثرگذاری دانشگاهیان برای کاهش مشکلات و مسائل استان لرستان به عنوان یک استان کمتربرخوردار، افزایش یابد.

در مسیر شعار سال

دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان در این نشست، تلاش برای تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز فرابخشی در استان لرستان را دقیقاً در مسیر شعار سال دانست.

شعاری که اساس آن اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین است.

دکتر نظری توضیح داد که فراگیری و ترویج هرچه بیشتر علم و دانش در جامعه دقیقاً در مسیر تعالیم دینی است و علم و دانش باعث افزایش قدرت جامعه می‌شود.

وی گفت:«مقام معظم رهبری (حفظه‌الله تعالی) امسال را سال تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نامگذاری کرده‌اند و هیئت‌های اندیشه‌ورز فرابخشی با رویکرد تقویت انسجام و هماهنگی و پرهیز از موازی‌کاری، کوشش خواهند کرد برای نظام مسائل استان لرستان متناسب با ظرفیت‌های استان، راهکارهای علمی و کاربردی و دانش‌بنیان، ارائه کنند».

رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان تشریح کرد:«اشتغال‌آفرینی و کارآفرینی مبتنی بر اقتصاد دانش‌بنیان از جمله موضوعات مهمی است که باید برمبنای گسترش همکاری‌ها بین نظام دانشگاهی استان با سازمان‌ها، نهادها و ادارات دولتی و بخش‌های غیردولتی، مورد توجه عملیاتی قرار گیرد».

دکتر علی نظری، تبیین کرد:«دانشگاه تمدن‌ساز دانشگاهی است که روز به روز، سطح علم و دانش را ارتقاء بدهد و ارتباط خود با جامعه را بیشتر کند».

گفتنی است این نشست مقدماتی مجازی برای شکل‌گیری هیئت‌های اندیشه‌ورز فرابخشی با همکاری معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و سازمان بسیج اساتید استان لرستان برگزار شد.

اعضای هیئت علمی حاضر در این نشست مجازی نیز دیدگاه‌های خود را در راستای راهکارهای تحقق شعار سال براساس فعالیت هیئت‌های اندیشه‌ورز فرابخشی، بیان کردند.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۰۱/۰۹ - ۲۳:۵۴
۸۳۰ بازدید