اخبار

دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، دو رکن اساسی تحقق شعار سال هستند

۱۴۰۱/۰۱/۰۲

دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان، گفت:«دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، دو رکن اساسی تحقق شعار سال هستند».

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، سال 1401 از سوی مقام معظم رهبری، با عنوان «سال تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری شده است.

در همین رابطه، دکتر نظری، سرپرست دانشگاه لرستان، با حضور در برنامه افق روشن (صدا و سیمای استان لرستان)، تشریح کرد:«دانشگاه‌های استان لرستان، آمادگی کامل دارند در مسیر تحقق شعار سال حرکت کنند و البته دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، دو رکن اساسی شعار سال هستند».

وی توضیح داد:«دانش‌بنیان بودن سال یعنی هر حرکت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی بایستی براساس پژوهش عمیق و متناظر به نظام مسائل کشور استان انجام شود».

رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان افزود:«لازم است همه‌ی اقدامات به‌ویژه اقدامات اقتصادی، پیوست‌های علمی، فرهنگی و دانشگاهی داشته باشند».

دکتر علی نظری، ادامه داد:«شایسته است عالمانه، نیازها، ارزیابی و سنجش شوند و ایده‌ها، ناظر به رفع نیازها و مشکلات اساسی جامعه باشند».

دکتر نظری، تبیین کرد:«دانشگاه‌ها موظف هستند در راستای شعار سال و برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی که مورد تأکید و رهنمون مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) است با حمایت از نظام ایده‌ها، به توانمندی اقتصادی و رونق کسب و کارها و آفرینش اشتغال دانش‌بنیان، کمک کنند؛ همانگونکه در تعالیم دینی به ما آموخته‌اند: العلم سلطان من وجده صال و من لم یجده صیل علیه».

سرپرست دانشگاه لرستان، تصریح کرد:«ساماندهی عالمانه و هوشمند نابسامانی‌ها، از مأموریت‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است».


۱۴۰۱/۰۱/۰۲ - ۱۶:۴۰
۸۶۵ بازدید