اخبار

پیام نوروزی سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان

۱۴۰۰/۱۲/۲۹

دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان، در پیامی، فرارسیدن سال جدید و نوروز را شادباش گفت.

متن پیام دکتر نظری، به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَى بِآيَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَكَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ (ابراهیم: 5)

گذر ایام، برای به یادداشتن و به یاد ماندن است.

برای یادآوری نعمت‌ها و شادکامی‌هاست؛ همانگونه که پلی برای گذر از ناکامی‌ها و رسیدن به گشایش‌هاست.

نوروز و بهار برای این است که بیاموزیم همچو باد بهاری، چگونه گره از کارهای فروبسته‌ی جهان، بگشاییم و از دیگران، دستگیری کنیم.

بیاموزیم به مانند بهار، رویش داشته باشیم و برخود بیفزاییم؛ چگونه می‌شود از اسارت بخل و کینه رها شد تا به گستره‌ی نظام هستی،وسعت پیدا کرد.

از گذر روزگاران خواهیم آموخت که چگونه تمدن‌ساز شویم و به افق برسیم.

با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای والامقام و علمداران افلاکی، به‌ویژه 6544 شهید استان لرستان و شهدای جامعه‌ی دانشگاهی، سال جدید را به همه‌ی همکاران گرامی، اعضای محترم هیئت علمی، یاوران علمی (کارکنان شریف)، دانشجویان فرهیخته و همه‌ی نیروهای خدمتگزار، تبریک عرض نموده و توفیق و سلامتی و تندرستی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، همه خدمتگزاران صدیق نظام اسلامی و جامعه دانشگاهی و خانواده‌های محترمشان را از خداوند قادر متعال، مسئلت دارم.

اعتقاد راسخ دارم که راه رسیدن به تمدن‌نوین اسلامی که مورد تأکید مقام معظم رهبری (حفظه‌الله تعالی) است، جهاد تبیین و حل عالمانه و روشمند نظام مسائل و گره‌گشایی از کارهای فروبسته است.

گرت هواست که چون جم به سر غیب رسی/ بیا و همدم جام جهان‌نما می‌باش.

چو غنچه گر چه فروبستگیست کار جهان/ تو همچو باد بهاری، گره‌گشا می‌باش (حافظ).


۱۴۰۰/۱۲/۲۹ - ۱۷:۲۰
۷۱۰ بازدید