اخبار

برگزاری نخستین دوره کارگاه‌های آموزشی رابطان و واسطه‌گران ازدواج به مدت چهار روز

۱۴۰۰/۱۲/۲۵

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، نخستین دوره کارگاه‌های آموزشی ویژه‌ی رابطان و واسطه‌گران ازدواج را به مدت چهار روز برگزار کرد.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، این دوره از تاریخ 22 اسفندماه 1400 به مدت چهار روز در سالن جلسات شهیدمیربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد.

هدف آن است که آموزش‌های کاربردی در راستای تقویت فرهنگ ازدواج و تقویت ازدواج‌های آگاهانه در جامعه افزایش یابد و همچنین کیفیت زندگی زناشویی بین زوج‌ها از منظر نگاه دینی و نگاه روانشناسی، ارتقاء پیدا کند.

این دوره با تدریس حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمد زارعی، دکترای روانشناسی و مدرس حوزه و دانشگاه برگزار شد و کارگاه‌ها ماهیت گفتگومحور داشتند.

اعضای حاضر در کارگاه‌ها در مباحث مشارکت کردند و دیدگاه‌های مختلف خود را در راستای تقویت فرهنگ ازدواج و تلاش برای کاهش نرخ طلاق، بیان کردند.

همچنین یک نشست نیز به صورت مجازی و غیرحضوری با مشارکت اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه لرستان و سایر دانشگاه‌های استان برگزار شد که مورد استقبال قرار گرفت.

چگونه اختلافات بین زن و شوهر مدیریت شوند؟ ازدواج آگاهانه چه نوع ازدواجی است؟

مناسبات بین زن و شوهر از منظر دینی و روانشناسی، چگونه باید باشد؟ نقش مشاوره‌ها در دوران قبل از ازدواج چیست؟ و سایر نکات مشابه از جمله موضوعاتی بود که در این دوره از کارگاه‌ها بیان شد.

دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان و حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان در آیین نخستین دوره این مدل کارگاه‌های آموزشی که در تاریخ 22 اسفندماه برگزار شد شرکت کردند.

گزارش تصویری

۱۴۰۰/۱۲/۲۵ - ۰۹:۱۳
۷۴۸ بازدید