اخبار

آیین کاشت نهال/ باغ فرهنگی دانشگاه لرستان ایجاد می‌شود

۱۴۰۰/۱۲/۲۵

با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و مدیریت سبز دانشگاه، نهال‌هایی برای ایجاد باغ فرهنگی دانشگاه لرستان در جنب ساختمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، کاشته شدند.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، روز چهارشنبه، 25 اسفندماه و چند روز مانده به نوروز باستانی، به یاد سردار رشید جهان اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی و با مشارکت مدیران و نیروهای معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و مدیریت سبز دانشگاه لرستان، آیین کاشت نهال انجام شد تا به تدریج و گام به گام، مقدمات ایجاد باغ فرهنگی دانشگاه لرستان، فراهم شود.

همچنین، یک بوستان کاشت نهال تحت عنوان بوستان 110 شهید دانشجوی استان لرستان در محل گلزار شهدای دانشگاه لرستان، ایجاد شده است.

عملیات زیباسازی و گسترش فضای سبز در محوطه‌ی مقابل ساختمان مرکزی اداری دانشگاه لرستان نیز در این روزها در حال انجام است.

در آیین دیگری نیز نهال‌های متعددی در جنب زمین فوتبال دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان، کاشته شدند تا امسال، شاهد انواع فعالیت‌های مرتبط با مدیریت سبز و گسترش درخت‌کاری در فضاهای مختلف دانشگاه لرستان باشیم.

دکتر مهدی سلیمانی‌مطلق، مسئولیت مدیریت سبز دانشگاه لرستان را عهده‌دار است.

گسترش فضای سبز و ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و همچنین ارائه الگوهای علمی و دانشگاهی مدیریت حوزه‌های آبخیزداری از جمله اهداف برنامه‌های متنوع درختکاری در دانشگاه لرستان است.

برخی اهداف باغ فرهنگی دانشگاه لرستان

در رابطه با آیین کاشت نهال که در جنب ساختمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، انجام شد با دکتر فاطمه احمدی، مدیر برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، گفتگو کردیم.

دکتر احمدی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی همه شهدای والامقام به‌ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت:«توسعه فضای سبز دانشگاه لرستان، درآمدزایی باتوجه به مثمر بودن درختان و ایجاد یک فضای فرهنگی، تفریحی و رفاهی برای دانشگاهیان دانشگاه لرستان و خانواده‌های ایشان از جمله اهداف مهم باغ فرهنگی دانشگاه لرستان است».

وی توضیح داد که امکان استفاده از فضای آرامش‌بخش باغ فرهنگی با هدف تقویت نشاط بیشتر اساتید، دانشجویان و یاوران علمی (کارکنان) دانشگاه از دیگر اهداف برای ایجاد باغ فرهنگی است.

مدیر برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان افزود:«باغ فرهنگی فضای مناسب برای زمان‌های استراحت برای اساتید و دانشجویان فراهم خواهد کرد تا محیط کالبدی دانشگاه لرستان در آینده یک محیط کاملاً متناسب با مفهوم دانشگاه سبز باشد».

دکتر فاطمه احمدی تشریح کرد که تقویت فرهنگ محیط زیست، صیانت از منابع طبیعی، گسترش فضای سبز از جمله مفاهیمی است که همه باید تلاش کنیم در سطح خانواده، مدرسه و دانشگاه، آنها را آموزش داده تا در سطح جامعه، نهادینه شوند.

دکتر احمدی، تصریح کرد:«دانشگاه به عنوان یک نهاد علمی، فرهنگی و آموزشی، تلاش کرده است در این زمینه، پیشگام باشد و همکاری‌های دوجانبه خود را با سایر نهادها و سازمان‌ها در راستای ارتقای شاخص‌های مدیریت سبز، گسترش دهد».

گزارش تصویری
گزارش تصویری

۱۴۰۰/۱۲/۲۵ - ۱۵:۳۸
۷۹۴ بازدید