اخبار

آیین کاشت نهال برای ایجاد باغ کارکنان دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان

۱۴۰۰/۱۲/۲۴

آیین کاشت درخت برای پروژه‌ی باغ کارکنان دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان در این دانشکده برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، روز سه‌شنبه، 24 اسفندماه، با حضور دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان، برخی معاونان دانشگاه، رئیس، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی، برخی مدیران جهاد کشاورزی استان لرستان و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان، آیین کاشت نهال در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان به منظور ایجاد باغ کارکنان دانشکده برگزار شد.

در این آیین، به یاد شهدایی که خانواده‌های معظم ایشان در دانشگاه لرستان شاغل هستند همچون شهیدان والامقام سهرابی، شهید متین‌فر و شهید زارعی، نهال‌هایی کاشته شد.

به یاد رؤسای پیشین دانشگاه لرستان که در قید حیات نیستند، زنده‌یاد دکتر صادقی و زنده‌یاد دکتر عنایت نیز نهال‌هایی کاشته شد.

همچنین به یاد زنده‌یاد حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر عیدی، نهال کاشته شد. به یاد 83 شهید والامقام سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان نیز نهال‌هایی کاشته شد.

هدف از ایجاد باغ کارکنان دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان، علاوه بر ابعاد فرهنگی، ارتقای شاخص‌های مدیریت سبز، تقویت مفهوم دانشگاه سبز، گسترش فضای سبز و درخت‌کاری، ارائه الگوهای دانشگاهی صیانت از منابع طبیعی و آبخیزداری و تقویت طرح‌ها، پژوهش‌ها و تحقیقات کاربردی در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری است.

در ایجاد باغ کارکنان دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان، سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان، همکاری و همیاری دارند.

دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان در این آیین، کاشت نهال و درخت را در راستای راه شهیدان و یک اقدام مهم برای حفاظت از منابع طبیعی کشور دانست.

گفتنی است سرپرست دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان، دکتر سعید محمدزاده است و مسئولیت حوزه کاری مدیریت سبز دانشگاه لرستان برعهده دکتر مهدی سلیمانی‌مطلق است.

همچنین بوستان 110 شهید دانشجوی استان لرستان در محوطه گلزار شهدای گمنام دانشگاه لرستان ایجاد شده است.

گزارش تصویری

۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۹:۰۹
۹۶۹ بازدید