اخبار

آیین گرامیداشت روز شهدا و عید نیمه شعبان برگزار شد + گزارش تصویری

۱۴۰۰/۱۲/۲۳

آیین گرامیداشت روز شهدا و عید نیمه شعبان با حضور دانشگاهیان دانشگاه لرستان در محل گلزار شهدای گمنام دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، این آیین، روز دوشنبه، 23 اسفندماه برگزار شد.

دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان در این آیین، در سخنانی گفت:«بهترین همراه و رفیق انسان کسی است که اطاعت از خدا و رسول خدا (ص) دارد و رفیق و همراه شهدا و صالحین است؛ بنابراین مقام شهدا مقامی است که در کنار پیامبران و صالحین قرار دارد».

دکتر نظری، توضیح داد که گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تکریم خانواده‌های معظم شهدا، یک وظیفه و رسالت مهم برای همه‌ی ماست.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان تبیین کرد:«تحلیل بنده این است که پیام مهم شهدای والامقام این است که همه ما باید براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی حرکت کنیم».

دکتر علی نظری، تصریح کرد که پیام شهدا، این است که از ولی امر، همواره اطاعت کنیم.

وی توضیح داد:«همه ارکان دانشگاه لرستان براساس روحیه همکاری و هم‌افزایی باید به صحنه بیایند تا ظرفیت‌های دانشگاه را ارتقاء بدهیم و اگر کمبودها، نابسامانی‌ها یا بی‌انضباطی‌هایی در برخی بخش‌های کاری وجود دارد باید همه دست به دست همدیگر بدهیم و آنها را رفع کنیم».

سرپرست دانشگاه لرستان، ضمن گرامیداشت روز شهدا، پیشاپیش، فرارسیدن عید بزرگ نیمه شعبان و سالروز ولادت باسعادت حضرت ولیعصر(عج) را به همه دانشگاهیان دانشگاه لرستان، شادباش گفت.

دکتر نظری، تشریح کرد:«پیام شهدای سرافراز این است که ما اهل انفاق باشیم؛ انفاق در راه دین؛ شهدا، انسان‌های بزرگی بودند که جانشان را در راه دین، امنیت و اقتدار ایران اسلامی، انفاق کردند».

وی تبیین کرد که اگر ما بتوانیم خود را از اسارت نفس و اسارت مال و هوای نفس، رها کنیم و شخصیت و وجود خود را در راه تعالیم قرآنی، وسعت بدهیم آنگاه دقیقاً در مسیر شهدا حرکت کرده‌ایم.

دکتر نظری، از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران خواست که خاطرات شهدای سرافراز را ثبت و ضبط کنند تا سرمایه‌ای ماندگار برای آیندگان شود.

سرپرست دانشگاه لرستان گفت:«در راستای بزرگداشت مقام شهدا، یک بوستان نزدیک به گلزار شهدای گمنام دانشگاه لرستان با عنوان بوستان 110 شهید دانشجوی استان لرستان، نام‌گذاری شده است».

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان در این آیین گفت:«شهید و شهادت به جامعه، نور و روشنایی می‌دهد».

وی تصریح کرد که همه ما در هر جایگاهی که هستیم مدیون خون پاک شهدا هستیم.

دکتر حاتمی‌کن‌کبود، تشریح کرد:«امنیت و اقتدار ایران، معلول خون پاک شهیدان است؛ شهدا از خانواده و جان و مال، برای امنیت کشور، عبور کردند».

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان توضیح داد:«امیدوارم همه ما در عمل و رفتار بتوانیم رهروان راستینی برای شهیدان والامقام باشیم».

حجت‌الاسلام و المسلمین حاتمی‌کن‌کبود، اظهار امیدواری کرد به‌زودی رژیم جنایتکار و کودک‌کش صهیونیستی و حامیانش، نابود شوند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، جنایات متعدد رژیم آل سعود را نیز محکوم کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین تیموری، نیز به عنوان پژوهشگر و روایت‌گر دوران دفاع مقدس درباره جایگاه شهدا، سخنانی بیان کرد.

وی گفت:«ما در هر جایگاهی هستیم باید مسئولیت خودمان نسبت به شهدا را نحو احسن انجام بدهیم».

حجت‌الاسلام و المسلمین تیموری، تصریح کرد نباید کتاب‌های با موضوعات شهدا و دوران دفاع مقدس در کتابخانه‌ها، خاک بخورند.

وی تشریح کرد:«جهاد تبیین یک موضوع بسیار مهم است و البته باید مراقبت کنیم در جهاد تبیین دچار انحراف نشویم؛ مهم این است که شخصیت و سبک زندگی شهدا به صورت دقیق برای جامعه تبیین شود».

حجت‌الاسلام و المسلمین تیموری، بیان کرد:«ما همگی باید تلاش کنیم سبک زندگی شهدا به عنوان سبک زندگی برای همه ما الگو باشد».

وی توضیح داد که ایران امروز یک ایران قوی و مقتدر سطح جهان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین تیموری، تصریح کرد:«شاخص‌های گفتاری و رفتاری شهدا باید در جامعه، نهادینه شوند».

غبارروبی مزار شهدا

در این آیین، ضمن قرائت فاتحه، مزار سه شهید گمنام دانشگاه لرستان، غبارروبی شد.

اجرای سرود

گروه سرود در این برنامه، سرودهای مختلف و متنوعی را با موضوع ایثار و شهادت، اجرا کردند.

تقدیر از اعضای هیئت علمی برتر در مسابقات ورزشی

در بخش دیگری از این آیین از تعداد 9 نفر از اعضای هیئت علمی برتر در مسابقات ورزشی، تقدیر شد.

نفرات برتر تیراندازی: دکتر مجید شریفی‌پور، دکتر علی شریعت‌نژاد، دکتر علی حیدری.

نفرات برتر دال‌پلان: دکتر امین صالحی، دکتر احمد کرمی (استاد مدعو)، دکتر مجتبی علیزاده، دکتر عبدالرضا رشنو.

نفرات برتر تنیس روی میز: دکتر سیدنجم‌الدین موسوی، دکتر امین صالحی، دکتر عبدالحسین جانگراد‌نژاد کاهدی.

نصب تابلوی بوستان شهدای دانشجو

بخش دیگری از این آیین، نصب تابلوی بوستان 110 شهید دانشجوی استان لرستان در یک محل ویژه‌، نزدیک به گلزار شهدای گمنام دانشگاه لرستان بود.

گفتنی است این آیین، با همکاری مشترک معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، کمیته دانشگاهیان کنگره ملی بزرگداشت 6544 شهید استان لرستان، هیئت آل‌یاسین دانشگاه و سازمان بسیج اساتید استان لرستان برگزار شد.

تهیه خبر و گزارش تصویری: اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان.

گزارش تصویری

۱۴۰۰/۱۲/۲۳ - ۱۶:۰۸
۱۰۸۱ بازدید